5

برگزاری جشنواره بومی و محلی غذاهای مازندرانی در آمل

  • کد خبر : 14135
  • ۰۹ دی ۱۴۰۲ - ۱۹:۳۳
برگزاری جشنواره بومی و محلی غذاهای مازندرانی در آمل
جشنواره و مسابقه بومی محلی غذاهای سنتی مازندران به‌منظور ترویج فرهنگ غذاهای محلی به میزبانی موسسه فرهنگی ورزشی هیوا آمل برگزار شد.

به گزارش “خط شمال” افسانه مظلوم مدیر موسسه فرهنگی ورزشی هیوا در گفت‌وگو با خبرنگار خطر شمال با اشاره به برگزاری جشنواره و مسابقه بومی محلی غذاهای سنتی مازندران در این موسسه بیان کرد: این جشنواره به منظور ترویج فرهنگ و اشاعه غذاهای سنتی بومی محلی مازندران به خانواده‌های این استان است.

وی افزود: موسسه سعی داشته با حضور بانوان دو روستای بزمینان و کم کلای بخش مرکزی آمل با تهیه و پخت انواع غذاهای سنتی علاوه بر به نمایش درآوردن غذا، مسابقه‌ای برگزار کند.

مدیر موسسه فرهنگی ورزشی هیوا گفت: در این جشنواره حدود ۱۵ نوع غذا از شیرینی‌جات، کئی پلا، پوره کیک کئی، قلیه بشتباش، انواع آش ترش، دوغ، کئی نار، کوکو سبزی، به نمایش درآمد.

مظلوم با بیان اینکه از بین این غذاها سه نوع غذا به لحاظ کیفیت مناسب، متنوع بودن، سفره‌آرایی خوب، از سوی طیبه اعلایی به عنوان داور جشنواره انتخاب شد، عنوان کرد: مهمترین اصل بر برگزاری این جشنواره احیای غذاهای سنتی بومی محلی مازندران است تا مثل کئی پلا در فهرست میراث ملی کشور قرار گیرد.

گفتنی است در پایان این جشنواره از همه بانوان فعال با اهدای هدایای تقدیر به عمل شد.

لینک کوتاه : https://khateshomal.ir/?p=14135

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.