6

برگزاری اولین کنگره بین‌المللی رویکردهای نوین سبک زندگی پیشگیری و درمان سرطان در آمل

  • کد خبر : 12590
  • ۱۵ مهر ۱۴۰۲ - ۱۸:۱۴
برگزاری اولین کنگره بین‌المللی رویکردهای نوین سبک زندگی پیشگیری و درمان سرطان در آمل
اولین کنگره بین‌المللی رویکردهای نوین سبک زندگی پیشگیری و درمان سرطان به همت انجمن آرین، دانشگاه علوم پزشکی مازندران در دانشگاه شمال آمل برگزار شد.

به گزارش “خط شمال” محسن آسوری دبیر اجرایی نخستین کنگره بین‌المللی رویکردهای نوین سبک زندگی پیشگیری و درمان سرطان در دومین روز از برگزاری این کنگره در گفت‌وگو با تسنیم با بیان اینکه برگزاری این کنگره با محوریت اتیولوژی، ریسک فاکتورها، تشخیص زودرس، روانشناسی سرطان، پیشگیری و غربالگری مراقبت‌های پرستاری، هوش مصنوعی و سرطان، بیولوژی سلولی و ژنتیک بیوکامپیوتینگ رایانش زیستی با ارائه مقالات پژوهشی در حال برگزاری است، اظهار کرد: در این همایش همچنین به موضوعات ملاحظات روانی، اجتماعی اقتصادی و معنوی، سبک زندگی تغذیه فعالیت بدنی، خودمراقبتی، استرس)، برنامه و سیاست مدیریت سرطان در ایران و جهان، درمان‌های پیشرفته جراحی رادیوتراپی، ایمنوتراپی هورمون تراپی شیمی درمانی سلول‌های بنیادی و ژن درمانی مطرح می‌شود.

وی با بیان اینکه این کنگره از روز سیزدهم مهرماه آغاز و تا پانزدهم مهرماه در دانشگاه شمال ادامه دارد، افزود: هدف از برگزاری این کنگره بر اینست که فرهیختگان با تازه‌های سرطان آشنا شوند و جامعه مخاطب ما با ارائه مقاله‌ حرکت علمی در حوزه سرطان اتفاق بیافتد؛ همچنین سبک زندگی درست را به همه مردم اضافه کنیم.

مدیرعامل انجمن حمایت از بیماران سرطانی آرین بیان کرد: این کنگره بین‌المللی به همت کمیته آموزش و پژوهش انجمن آرین، دانشگاه علوم پزشکی مازندران، دانشگاه شمال، بیمارستان شمال و پژوهشکده شمال انستیتو پاستور در حال برگزاری است.

آسوری با اشاره به آخرین وضعیت بیماران سرطانی آمل عنوان کرد: هم‌اکنون بیش از 2 هزار و 200 نفر پرونده در انجمن آرین وجود دارد که از شیمی درمانی رایگان استفاده می‌برند و دیگر مراجعان نیز با حضور در کلنیک می‌توانند از خدمات استفاده کنند.

وی از ایجاد اولین مرکز غربالگری و پیشگیری سرطان در مازندران خبر داد و گفت: مجوز این مرکز دریافت شده و به زودی به مازندرانی‌ها ارائه خدمات غربالگری خواهد پرداخت.

احسان زابلی، دبیر علمی نخستین کنگره بین‌المللی رویکردهای نوین سبک زندگی پیشگیری و درمان سرطان با اشاره به ارسال 290 مقاله به دبیرخاله این کنگره، اظهار کرد: این مقاله‌ها در هفت محور بوده که 163 مقاله پذیرش شده است و از تعداد آن 63 مقاله به شکل سخنرانی و 100 مقاله به شکل پوستر در روز اول و دوم برگزار می‌شود و برخی در روز سوم به شکل مجازی ارائه خواهد شد.

وی تصریح کرد: اکثر مقالات از ایران است، برخی نیز از کشورهای استرالیا، آمریکا، آلمان نیزمقاله ارسال شده است.

لینک کوتاه : https://khateshomal.ir/?p=12590

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.