11
به‌همت شورای شهر و شهرداری برگزار شد؛

برپایی جشنواره روز ملی مازندران در سرخ‌رود

  • کد خبر : 13335
  • ۱۸ آبان ۱۴۰۲ - ۱۱:۱۹
برپایی جشنواره روز ملی مازندران در سرخ‌رود
جشن گرامیداشت روز ملی مازندران با حضور حجت‌الاسلام محمد انتظاری مدیر شورای سیاست گذاری ائمه جمعه مازندران، حجت‌الاسلام تقی‌زاده امام جمعه سرخ‌رود، ولی‌الله فرزانه نماینده مردم محمودآباد در مجلس شورای اسلامی، محسن کبود شهردار سرخ‌رود، صابر اکبرزاده رییس شورای و اعضای شورای شهر، هنرمندان و دیگر مسئولان شهرستانی در پارک پردیس به‌ اجرای گروه نواجش و خوش نوا و برپایی غرفه‌های هنری، صنایع دستی و غذاهای بومی و محلی، در پارک پردیس برگزار شد.

به گزارش “خط شمال” محسن کبود فیروزجایی شهردار سرخ‌رود در این مراسم ضمن گرامیداشت روز ملی مازندران و تشکر از حضور شهروندان در این جشن اظهار داشت: 14 آبان ماه به نام روز مازندران در تقویم رسمی کشور ثبت شده است؛ روزی که با استقرار حکومت علویان در منطقه طبرستان شناخته می‌شود.

 وی افزود: مازندران دارای نعمت‌های زیادی است که قطعا باید شکرگزار آن باشیم و سرخ‌رود شهری با ظرفیت بالا برای توسعه گردشگری و اقتصادی بوده که ما در مجموعه شهری در تلاش هستیم تا در این راستا قدم‌های محکمی برداریم.

شهردار سرخ‌رود خاطرنشان کرد: 14 آبان روز مازندران است که برگزاری این آیین و اهمیت دادن به آن موجب ماندگاری و فرهنگ‌سازی در جهت ماندگاری فرهنگ بومی و محلی می‌شود.

کبود در پایان یادآور شد: هدف از برگزاری این جشن تبادل آیین‌ها و انتقال فرهنگ غنی مازندران به نسل جوان است.

ضرورت حفظ فرهنگ مازنی و تمدن‌سازی آیین برای نسل جوان

حجت‌الاسلام محمد انتظاری مدیر شورای سیاست گذاری ائمه جمعه مازندران نیز در ادامه این مراسم با اشاره به ضرورت حفظ فرهنگ مازنی اظهار داشت: این روز برای ما بسیار بیادماندنی و برای تمدن‌سازی آیین برای نسل جوان خواهد بود.

وی ضمن تشکر از مجموعه شهرداری و شورای شهر سرخ‌رود برای برپایی این جشن، تصریح کرد: تاریخ به ما وعده داده که آینده برای ما شیعیان است و به عنوان شیعه علی ادامه دهنده راه آنان هستیم.

مدیر شورای سیاست گذاری ائمه جمعه مازندران در پایان گفت: مازندران شهر ما یاد باد و بزرگان ما مازندران را ستوه‌اند و افتخار می‌کنیم که در این استان زندگی کرده و آینده برای ما است.

گفتنی است جشنواره ملی مازندران از صبح زود با برگزاری برنامه‌های فرهنگی و هنری شاد و برپایی غرفه‌های هنری و غذاهای سنتی و بومی مازندران برگزار شده و مورد استقبال و بازدید مسئولان شهرستان، همشهریان و گردشگران قرار گرفت.

لینک کوتاه : https://khateshomal.ir/?p=13335

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.