2

برداشت 77 درصدی برنج در محمودآباد

  • کد خبر : 1690
  • ۳۱ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۲:۵۷
برداشت 77 درصدی برنج در محمودآباد
مدیر جهاد کشاورزی محمودآباد با اشاره به برداشت 77 درصد شالیزارهای این شهرستان گفت: 14300 هکتار از مزارع شالیزار محمودآباد برداشت شد.

محمد هادی‌زاده با اشاره به شرایط مساعد آب و هوایی برای برداشت برنج اظهار کرد: این شهرستان دارای 18 هزار و 545 هکتار زمین شالیزاری بوده که تاکنون 77 درصد آن برداشت شد.

وی با بیان اینکه تاکنون 14300 هکتار از مزارع برنج محمودآباد برداشت شده است، افزود: پیش بینی می‌شود امسال 90 هزار تن شلتوک شامل 83 هزار تن ارقام محلی و 7000 تن ارقام پرمحصول از این مزارع برداشت شود.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان محمودآباد با بیان اینکه کشت برنج در 10 هزار و 545 هکتار به صورت سنتی و 8000 هکتار به روش مکانیزه بوده، ادامه داد: 573 دستگاه کمباین برنج در این شهرستان در حال برداشت برنج هستند.

هادی‌زاده مبارزه مکانیکی با علفهای هرز با عملیات وجین دستی درسطح 18 هزارو 533 هکتار، با وجین کن درسطح 12 هکتار، مبارزه با بلاست برگ درسطح 1450 هکتار و بلاست خوشه 3500 هکتارانجام شد .

وی با بیان اینکه صاحبان کمباین‌ها باید موارد اصولی و فنی را برای کاهش ضایعات رعایت کنند، گفت: کشاورزان بعد از برداشت محصول خود با کمباین باید نسبت به خشک کردن محصول خود برای جلوگیری از افزایش ضایعات و کاهش کیفیت محصول اقدام کنند.

مدیر جهاد کشاورزی محمودآباد همچنین بر پرهیز از سوزندان کاه و کلش از سوی شالیکاران تأکید و اضافه کرد: با توجه به ارزش اقتصادی کاه و کلش، این محصول یک منبع درآمدزایی برای شالیکاران است که باید مورد توجه قرار گیرد.

لینک کوتاه : https://khateshomal.ir/?p=1690

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.