1

برخورد دوگانه مسئولان در تنظیم بازار برنج/ ورود بی‌رویه برنج خارجی ظلم بزرگی به کشاورز است

  • کد خبر : 6416
  • ۲۵ آذر ۱۴۰۱ - ۱۸:۵۸
برخورد دوگانه مسئولان در تنظیم بازار برنج/ ورود بی‌رویه برنج خارجی ظلم بزرگی به کشاورز است
امام جمعه سرخ‌رود با تاکید ویژه به مسئله تنظیم بازار برنج، کشاورز و کشاورزی در مازندران گفت: آقایان دولت و نمایندگان مجلس امهال و سستی و تصمیمات بی رمق بعضی از شماها موجب نابودی کشاورز و برنج خواهد شد لطفا فقط شعار ندهید و به داد ما برسید.

به گزارش “خط شمال” حجت الاسلام مهدی تقی زاده در خطبه نماز جمعه امروز با اشاره به موضوع برنج و کشاورزی که باید اقدام عاجل و فوری در این زمینه صورت گیرد، خواستار توجه آیت‌الله رئیسی ریاست جمهور به کشاورزان شده و اظهار داشت: آیت‌الله رئیسی شما چشم و چراغ ما و همه امیدها به تصمیم های انقلابی و مرد میدانی شماست لطفا ما را از برخورد دوگانه مسئولان مرتبط به برنج که با رنج و مشقت به بهره‌برداری می رسید که بعد تولید ما با تمام اعتقادات و باورها جشن خرمن می گیریم و جشن شکر و سپاس به محضر الهی با برخوردهای سرد و گاها غیرعلمی این اعتقادات و باورها در حال فراموشی و حتی رو به نابودی است.

وی افزود: ما نیاز داریم به حمایت همه جانبه نه فقط صادرات چند کیلو برنج از یک مرکز خاص که دوگانه های فراوانی در این مرکز وجود دارد از جمله ورود ظالمانه و بی رویه برنج خارجی! دولت محترم لطفا به حرفی که خودتان زدید و آن هم ورود برنج در ایام کشت برنج عمل نمایید و بدانید ورود هر گونه برنج در این ایام ظلم بی حد و حصر به کشاورز و کشاورزی است!

امام جمعه سرخ رود در ادامه بهره گیری فرد و جامعه از قرآن و عترت را منجر به نتیجه گرفتن و به ثمر نشستن تقوا دانست و گفت: سبک زندگی دینی بر اساس علوم وحیانی یعنی نجات جامعه از زشتی ها و پلشتی و رغبت نمودن مردم آن جامعه به لباس تقوای الهی. جامعه ای که تقوا در آن مراعات نشود و تبیین درستی از عفاف و حجاب و عزت و سعادت زنان و مردان با غیرت آن نشود آن جامعه در معرض نابودی عقائد و باورها و سنت های حسنه الهی خواهد بود.

حجت الاسلام تقی زاده ادامه داد: یکی از تکالیفی که نهاد نماز جمعه دارد و باید در تریبون نماز جمعه مطرح شود،پرداختن به مسائل مهم و اولویت های جامعه است. گاهی باید پیرامون یک موضوع هفته ها صحبت کرد،تا مخاطب به اهمیت موضوع پی ببرد و دغدغه مند شود. گاهی به موضوعاتی اشاره می شود،که مستمع فهیم نماز جمعه از آن اطلاع و آگاهی دارد،اما از باب تذکر باید به آن پرداخته شود،همانطور که خداوند در قرآن کریم،آیه ۵۵ سوره مبارکه ذاریات می فرمایند: وَذَكِّرْ فَإِنَّ الذِّكْرَىٰ تَنْفَعُ الْمُؤْمِنِينَ. اینکه ما به مسئله حجاب و عفاف خیلی تاکید می کنیم،به خاطر اهمیت موضوع است.

وی خاطرنشان کرد: همانطور که دشمن فهمیده برای نابودی جامعه،نابودی نسل،نابودی خانواده،تباه کردن آینده جوانان و تضعیف انقلاب اسلامی، باید حجاب حجاب عفاف را از زنان و دختران ما بگیرد. ما موظفیم به آن مادر عزیز که خود دارای حجاب کامل است،اما دخترش خیلی مقید به مسئله حجاب نیست یادآوری کنیم،که به این مهم بی تفاوت نشود،فضای مجازی،تغییر نگرش ها او را نسبت به حجاب فرزندش بی تفاوت نکند.

امام جمعه سرخ رود بیان کرد: در بسیاری از موارد آن دختر عزیز که دختر همه ما هم هست،به لحاظ عقيدتی اقناع نشده. به آن پدر متشرع،که اهل مسجد و منبر است،باید یادآوری کرد،که مهم تر از تامین نیازهای مادی خانواده،توجه به دین داری و عاقبت به خیری فرزندان است. قرآن کریم می فرماید: يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا قُوا أَنْفُسَكُمْ وَأَهْلِيكُمْ نَارًا. اینکه در جامعه می بینیم والدینی متدین هستند،اما تقید فرزندان به فرائض دینی،کم رنگ تر است،دلیل آن غفلت است. تریبون نماز جمعه جای روشن گری و تبيين است،تریبون نماز جمعه جای یادآوری است. پیرامون قضیه فتنه هم به همین شکل است.

حجت الاسلام تقی زاده اظهار کرد: اگر ابعاد فتنه و عوامل ایجاد آن درست تبيين نشود،باز هم از همین نقاطی که نظام و انقلاب آسیب دید،دجار آسیب می شویم. جوان ما و حتی بسیاری از افراد جامعه که دروغ های رسانه ها و فضای مجازی آن ها را احاطه کرده است،دچار تشکیک در اصول و عقاید می شوند. شما این جوانانی که دستگیر شده اند را ببینید، قریب به اتفاق می گویند که تحت تاثیر فضای مجازي دست به اقدامات خشونت بار زده اند.

وی گفت: در همین مسئله زن،اگر تبيين نشود،که هیچ مکتبی به اندازه اسلام،برای زن ارزش قائل نشده،جامعه دچار فریب می شوند. آنهایی که زنان را به ابزار تبدیل کرده اند،و تمام حقوق زن را نابود کرده اند،امروز می آیند ایران را از کمسیون زن حذف می کنند. آمریکایی یک سوم زندانیان زن را دارد،و عربستانی که زنان هیچ جایگاهی برای زنان قائل نیست،می شوند مدعی حقوق زنان.

امام جمعه سرخ رود تصریح کرد: غربی که بیشتر خشونت ها را علیه زن دارد،بیشترین تجاوزها به زنان در غرب صورت می گیرد،مدعی حقوق زن می شود. اگر بنده ای که تریبون در اختیار دارم و شما پدر و مادری که وظیفه تربیت فرزندان را در اختیار دارید،این مسائل را تبيين نکنید،معلوم است که جوان ما دچار اشتباه محاسباتی می شود.

وی افزود: یا همین دولت هایی که از اغتشاشات حمایت می کنند،کوچک ترین اعتراضی را در کشورشان تحمل نمی کنند،و سخت ترین برخوردها با با معترضین دارند و در مورد آن قانون تصویب می کنند. نمونه آن انگلیس،نمونه آن آلمان است که قبل از اعتراض و به بهانه خطر برای امنیت ملی،چندین نفر را دستگیر می کتد،نمونه آن فرانسه است.

امام جمعه سرخ رود عنوان داشت: آمریکا که در برخورد با یک معترض،اجازه نمی دهد کار به دادگاه بکشد،و در صحنه،افرادی که سلاح در دست دارند را به رگبار می بنند. حالا اینها می آیند به جمهوری اسلامی ایراد می گیرند،که چرا محارب را بعد گذراندن مراحل دادگاه به اعدام محکوم می کنید. همان هایی که تا دیروز در رسانه های خود آموزش ساخت بمب می دادند و مردم با درگیری مسلحانه با نیروهای امنیتی ترغیب می کردند. و یک عده نادان،که متأسفانه برخی این روزنامه ها که پول بیت المال را هم می گیرند،با ژست هلی روشنفکرانه احکام اسلام را زیر سوال می برند.

حجت الاسلام تقی زاده گفت: بر اساس نص قرآن قصاص و اعدام اشخاصی که مستوجب سلب حیات هستند،باعث حیات جامعه می شود،باعث امنیت جامعه می شود. و اگر ما نتوانیم این مسئله را تبيين کنیم،جامعه دچار خطای محاسباتی می شود. آنهایی که امروز ناراحت آن اغتشاشگر شده اند،ناراحت پدر و مادر آن اغشاشگر و محارب شده اند،آیا آن بسیجی که تکه پاره شد جزو این مردم نبود،آیا او پدر و مادر و زن و فرزند نداشت؟

وی ادامه داد: دنیای امروز سرشار از استانداردهای دوگانه است. عربستانی که برای کودک ۱۰ ساله حکم اعدام می دهد و دهها هزار کودک یمنی را به خاک و خون می کشد،با دلارهای سعودی دهان مجامع بین المللی را می بندد،اما این ایران است که باید از مجامع بین‌المللی حذف شود.
امام جمعه سرخ رود افزود: مزدوران آنها حتی به یک عالم اهل سنت هم رحم نمی کنند،و مولوی عبدالواحد ریگی را به فجیع ترین شکل به شهادت می رسانند. اما صدا از کسی در نمی آید،و حتی جناب عبدالحمید که امروز سخن گوی استکبار شده،و به هر بهانه ای به نظام تهمت می زند،خفقان گرفته اند. از همین رفتارها می توان فهمید این افراد نه به دنبال وحدت هستند،نه به دنبال آرامش جامعه،آنها به دنبال دلارهای سعودی هستند تا جیبشان پر شود،و خزعبلات بگویند.
حجت الاسلام تقی زاده خاطرنشان کرد: نکته ای هم به دولت انقلابی عرض کنیم،اگر وزیر یا مسئول نتواند،مسائل تحت مدیریت خود را ساماندهی کند،هر روز ماندن او در مسند،اجحاف به جامعه است،و باعث بی اعتباری بدنه انقلاب می شود. مسئولی که وعده کاهش قیمت خودرو می دهد، اما عکس آن اتفاق می افتد،شایستگی مسئولیت را ندارد.
وی در پایان گفت: مسئولی که وعده کنترل ارز و تورم‌ را می دهد،اما عکس آن اتفاق می افتد،شایستگی تصدی آن منسب را ندارد. دولت عزیز باید بدون تعارف و قاطع برخورد کند. ما هم نقاط قوت دولت را می بینیم و از تلاش های شبانه روزی تشکر می کنیم،و هم به این مسائل دلسوزانه نقد داریم.
لینک کوتاه : https://khateshomal.ir/?p=6416

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.