3

برخورد با هرگونه تغییر کاربری غیر مجاز در دستور کار جهاد کشاورزی است

  • کد خبر : 6770
  • ۰۹ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۸:۵۷
برخورد با هرگونه تغییر کاربری غیر مجاز در دستور کار جهاد کشاورزی است
مدیر جهاد کشاورزی محمودآباد گفت: طبق تبصره 2 ماده 10 قانون حفظ کاربری اراضی زراعی و باغ‌ها، مأمورین جهاد کشاورزی قلع و قمع را در برخورد با هرگونه تغییر کاربری غیر مجاز در دستور کار دارند.

به گزارش “خط شمال” محمد هادی‌زاده در این خصوص گفت: به مناسبت بزرگداشت سالروز تشکیل سازمان امور اراضی کشور گردهمایی دهیاران شهرستان محمودآباد جلسه ای با حضور بخشدار مرکزی و کارشناسان مدیریت جهاد کشاورزی و دهیاران شهرستان محمودآباد در بخشداری مرکزی این شهرستان برگزار شد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان محمودآباد با تبریک سالروز تشکیل سازمان امور اراضی کشور گزارشی از اقدامات انجام گرفته در این مدیریت در سالجاری از حوزه‌های مختلف بیان کردند.

هادی‌زاده در مورد برخورد با افراد متخلف تغییر دهنده کاربری اراضی تصریح کرد: طبق تبصره 2 ماده 10 قانون حفظ کاربری اراضی زراعی و باغها، مأمورین جهاد کشاورزی و یگان حفاظت(گشت ۱۳۱) قلع و قمع را در برخورد با هرگونه تغییر کاربری غیر مجاز در دستور کار دارند.

وی افزود: مقام معظم رهبری همواره بر حفظ کاربری اراضی کشاورزی تاکید دارند و به درستی حتی حفظ خاک را مهم‌تر از منابع آبی می‌دانند؛ کل کشور باید برای تأمین امنیت غذایی دست به دست هم دهند و از تغییر کاربری اراضی کشاورزی جلوگیری به عمل آورند.

هرگونه تغییر کاربری ممنوع است

حسین اسلامی بخشدار مرکزی شهرستان محمودآباد با بیان اینکه همان‌طور که معتقدیم پیشگیری بهتر از درمان است اولویت ما باید پیشگیری باشد، افزود: اصل بر این است که تغییرکاربری اراضی اتفاق نیفتد و همه فعالیت‌ها در مجموعه‌های مشخص شده انجام شود. برای مثال صنعت در شهرک‌های صنعتی، گردشگری در شهرک‌های گردشگری و مسکن در شهرک‌های مسکونی پوشش داده شود.

بخشدار مرکزی شهرستان محمودآباد با بیان اینکه هرگونه تغییر کاربری در اراضی کشاورزی ممنوع و مجازات قانونی نظیر قلع و قمع در انتظار متخلفین است، افزود: براساس تبصره 2 ماده 10 متهم تغییرکاربری اراضی را به دادگاه معرفی خواهیم کرد و بنا بر قانون، غیر از قلع و قمع، مجازات قانونی دیگری هم وجود دارد.

لینک کوتاه : https://khateshomal.ir/?p=6770

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.