1

باز هم، از قافله عشق جامانده‌ام…

  • کد خبر : 11681
  • ۱۷ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۱:۱۲
باز هم، از قافله عشق جامانده‌ام…
آقاجان حالم روبراه نیست، دلم برای حرمت تنگ شده، همه آمدند و می‌آیند به پا بوست اما من هنوز جا مانده‌ام از قافله؛ روز به روز به اربعین نزدیک و نزدیک‌تر شدیم و منی که طبق معمول جا مانده و خود را برای حضور در مراسم راهیپمایی جاماندگان اربعین حسینی آماده کردم.

به گزارش “خط شمال” روز اربعین حسینی  فرا رسید و طبق برنامه اعلام شده عزاداران حسینی از گلزار شهدای سرخ‌رود به سمت امام‌زاده قاسم (ع) محمودآباد راهپیمایی می‌کردند.

در هوای بسیار گرم  شور حسینی  و حضور دهه نودی‌ها چشم‌ها را خیره می‌کرد؛ موکب‌داران در مسیر از  جاماندگان سفر عشق در هوای گرم پذیرایی می‌کردند.

حضور مسئولین و مردم بخصوص نونهال تا پیرمرد در تمام مسیر راهپیمایی برایم هیجان خاصی داشت؛ از نکات بسیار مهم و زیبای این راهپیمایی که جالب بود؛ حضور نوجوانان نسل سلیمانی است که در مسیر با برپا کردن موکب با شربت، آب و هندوانه و…. از عزاداران پذیرایی می‌کردند؛ حضور نوجوانانی که با نیت خاص خودشان حاضر شدند؛ کفش‌های زائرین رو واکس بزنند.

برای تهیه گزارش در بین عاشقان اباعبدالله راه می‌رفتم و با چند نفری هم صحبت شدم و همه از عشق به ائمه و اهل بیت (ع) و امام حسین (ع)  می‌گفتند.

کسانی که حتی چندروزی بود که از کربلا برگشته بودند و باز هم به عشق امام حسین (ع) در  این راهپیمایی حضور داشتند.

با از سربازی که در حال پاشیدن گللاب بر سر عزاداران بود،  هم صحبت شدم که می‌گفت: به عشق  امام حسین (ع) از پابوسی امام رضا (ع) آمدم؛ با اینکه فقط 2 ساعت خوابیدم و خسته بودم اما برای حضور در این مراسم بزرگ لحظه شماری می‌کردم و خستگی از تنم خارج شد.

دعا می‌کنم امام حسین (ع) ما رو هم بطلبه

نوجوان دهه نودی و عاشق سید الشهدا که به سختی  و روی ویلچر در مراسم حضور داشت؛ مرا جذب حضورش کرد تا با او مصاحبه‌ای داشته باشم؛ از عشقش به امام حسین می‌گفت و آرزو داشت که خودش و پدر و مادرش و همه به کربلا سفر کنند.

حس و حال خوبی دارم

نوجوان دیگری در گفت‌وگو با خبرنگار خط شمال از عشق به حسین (ع) می‌گوید:  حس و حال خوبی دارم که الان اینجام. بااینکه هوا گرمه اما اومدیم  تا بگیم به امام حسین ارادت داریم و آرزو دارم امام حسین مارا بطلبه و به کربلا برم.

ظهور امام زمان(عج) و شفای همه مریض‌ها رو آرزو می‌کنم

بانوی عزادار حسینی در مسیر راپیمایی می‌گفت: به علت مشکل درد پا سعادت نداشتم کربلا سفر کنم  اما به عشق امام حسین (ع) حضرت زینب (س) و حضرت ابوالفضل (ع) از بیشه‌کلا راهی شدم؛ ظهور امام زمان (عج) و شفای همه مریض‌ها رو آرزو می‌کنم و دعا می‌کنم که این بی‌حجابی از بین برود.

حضور مادران، بانوان و دختران با حجاب از نکات مهم این راهپیمایی  بود

سرهنگ ابراهیم‌نژاد فرمانده حوزه مقاومت بسیج  شهرستان محمودآباد در گفت‌وگویی ضمن تسلیت اربعین حسینی گفت: امروز در سطح شهرستان محمودآباد همه مردم حضور پیدا کردند، عده‌ای از عزاداران که توفیق حضور در راهپیمایی نجف تا کربلا  نداشتند و بعضی هم توفیق حضور در کربلا را  داشتند؛ امروز هم قدم با هم در این راهپیمایی شرکت کردند و این نشان دهنده ارادت به امام حسین(ع) و مسیر ظهور امام زمان (عج) است.

وی اظهار داشت: خدا را شاکریم این همه ملت با بصیریت داریم که پای آرمان‌های اسلام و دینشان هستند  بنابراین تشکر می‌کنم از کسانی که  باعث برپایی این موکب از سرخ‌رود تا محمودآباد شدند و بازم خدا را شاکریم که استقبال بسیار عالی صورت گرفته است.

فرمانده سپاه محمودآباد در پایان افزود: از نکات بسیار مهم و با ارزش این راهپیمایی حضور مادران، بانوان و دختران با حجاب بوده که ارادت خود را به اهلبیت بیت نشان دادند که ان شاالله زیارتشان قبول درگاه احدیت باشد.

شفای مریض‌ها را از امام حسین می‌خوام

حضور افراد مسن از نکات بارز این راهپیمایی بود. خودمو برای مصاحبه با یک پیر غلام عزادار امام حسین  رسوندم. می‌گفت برای شرکت در اربعین امام حسین اومدم و دعا می‌کنم تمام مریض‌ها به خصوص دو تا مریضی که توی خونه دارم به برکت این روز عزیز شفا پیدا کنند.

برای خدمت‌رسانی به عزاداران حسینی اومدم

بعد از تهیه عکس و فیلم به موکبی برای نوشیدن جرعه آب مراجعه کردم و با استقبالی خوبی مواجه شدم. از بانویی که خود از سفر کربلا برگشته بود برای مصاحبه دعوت کردم.

وی به اهمیت روز اربعین اشاره و یادآور شد: امروز روز همدردی با حضرت زینب (س) با فرزندان آقا اباعبدالله الحسین ( ع) است؛ خودم هفته پیش کربلا بودم و امروز برای خدمت‌رسانی به این عزاداران آمدم؛ ان‌شالله ما از جا ماندگان نباشیم و خداوند این‌ها را از ما قبول کند.

حضور عزاداران حسینی وصف ناشدنی بود؛ به موکب‌های مختلفی که در مسیر بودند و با نوشیدنی آب، شربت، آش و…. از عزاداران پذیرایی می‌کردند سر زدم و اینبار با بانویی که در حال پخش نذری آش بود گفت‌وگو کردم.

جاماندگان حسینیم اما دلمان همچنان با امام حسین (ع) است

وی ضمن تسلیت اربعین امام حسین (ع) به موضوع جاماندگان اشاره و گفت: از الان به مدت دو روز در موکب هستیم و مشغول پخت آش بودیم که ان شاالله امام حسین (ع) قبول کند؛ ما جاماندگان حسینی هستیم  اما دلمان همچنان پیش آقا امام حسین است.

وی خاطرنشان کرد: ما این موکب را بنا کردیم تا کسانی که در این راهپیمایی اربعین حسینی حضور دارند پذیرایی کنیم؛ امیدوارم بتوانیم پرچم‌دار خوبی برای آقا امام حسین (ع) باشیم تا پرچم اصلی را به صاحب اصلیش آقا امام زمان برسانیم و ان‌شاالله قسمت همه‌ی ما کربلا بشود.

شور حسین است، چه‌ها می‌کند…

هر که هستیم و هر چه هستیم در یک چیز مشترکیم

بی سر و سامان حسین‌ایم.

آرزویمان یکی است و آن هم زائر اربعین حسین بودن.

دردمان یکی است و آن هم جاماندن از کاروان روان و در التهاب زینب کبری.

سوزمان یکی است و آن هم نداشتن پر پرواز تا حریم حرم سید الشهداء.

 

لینک کوتاه : https://khateshomal.ir/?p=11681

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.