5
حسین جان مهر تو را به عالم امکان نمی‌دهم؛

اینجا دیار دلدادگی به سرور و سالار شهیدان/محمودآباد یکپارچه سیاه‌پوش بود

  • کد خبر : 10840
  • ۰۷ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۱:۰۰
اینجا دیار دلدادگی به سرور و سالار شهیدان/محمودآباد یکپارچه سیاه‌پوش بود
سلام بر حسینی که جنس عزایش فرق می‌کند، سلام بر محرم که از کودکی در ذهنم نقش بسته است؛ عشق به حسین ریشه در فرهنگ و وجود ما دارد و چراغ عزای حسین هرگز خاموش نخواهد شد.

به گزارش “خط شمال” “سلام بر حسین” وقتی صبح تاسوعا و عاشورا برای تهیه عکس و خبر به مرکز شهر رفتم تا چشمم کار میکرد از کودک نوجوان، جوان، پیر، مرد و زن همه برای عزای امام حسین (ع) آماده بودند.

هوا بسیار گرم بود و میشد یجورایی گرمای ظهر عاشورا  را تصور کرد. لباس مشکی به تن و شال عزای حسین همه جا میدیدم. از موکب و ایستگاه صلواتی که در مسیرها بود عکس  می‌گرفتم؛ لحظه‌ای چیزی به ذهنم رسید با خودم گفتم  که اگه الان اینها نبودند این همه جمعیت در این هوای گرم چه می‌کردند.

آهسته آهسته دسته های عزاداری از دور می‌آمدند؛ خودم را به دسته ها رساندم و شروع به عکس و فیلم گرفتن کردم. شور هیجان خاصی داشتم که دوباره خدا بهم لطف کرد و زنده ماندم و دارم از مراسم عزاداری امام حسین (ع) خبر تهیه میکنم.

هوا هر لحظه گرمتر میشد و عاشقان ابا عبدالله  در غمش به سر  و سینه  میزدند و گریه کنان عزاداری میکردند. حضور کودکان و طفل ها بیشتر مجذوبم کرد چه عشقی امام حسین در وجود همه ما نهادینه کرد که در این سن برای عزاداری سالارشهیدان اومدند.

شایدم خودشان را مثل حضرت علی اصغر، حضرت علی اکبر و قاسم بن حسن میدیدند. هر لحظه به جمعیت عزاداران افزوده میشد. دسته روی هیئت ها به سمت امام زاده قاسم (ع)  بود که رنگ و بوی خاصی داشت.

پرچم های حرم امام حسین (ع) وسط محوطه امام زاده بود که خیلی ها به سمتش میرفتند و  از آن تبرک می‌گرفتند. حال و هوای عجیبی بود. برای تهیه گزارش  با چند نفری هم صحبت شدم و همه از عشق به ائمه و اهل بیت (ع) و امام حسین (ع)  می‌گفتند.

برای عزاداری روز عاشورا و به عشق اباعبدالله آمدم

نوجوان دهه نودی و عاشق سید الشهدا در گفت‌وگو با خبرنگار خط شمال از عشق به حسین (ع) می‌گوید: من بخاطر عشقی که به اهل بیت و امام حسین (ع)  داشتم و دارم برای عزاداری  روز عاشورا اومدم.

وی گفت: دعا میکنم و از امام حسین  (ع)  هم میخواهم که تمام مریض‌ها را شفا بدهد.

حلقه توسل و پل محکم ارتباطی بین عاشقان سید الشهدا و آن امام جدانشدنی است و آثار آن را در زندگی‌هایمان دیده‌ایم.

حالمان وصف نشدنی است

خادمیار امامزاده قاسم(ع) و عزادار امام حسین (ع) نیز در گوشه‌ای دیگر از حیاط امامزاده با گریه نام اباعبدالله را به زبان می‌آورد.

وی در گفت‌وگو با خبرنگار ما افزود: امروز روز عاشوراست؛ روز به خون کشیدن اولاد رسول ا… است ،امروز واقعا حالمان وصف نشدنی است، امروز تمام مردم شهید پرور محمودآباد گردهم آمدند تا عزاداری بهترین اولاداشرف مخلوقات عالم را داشته باشند.

این خادم امامزاده قاسم(ع) ادامه داد: امروز روز جمعه است، منتظر آقا امام زمانمان هستیم که روز عاشورا و روز جمعه در  همین چنین روزی ظهور کنند تا ان شالله همه را به امنیت برسانند.

عزادار حسینی تصریح کرد: انبیاهای عزیزی ما که حکومت نکردند یک به یک بیایند  و آنچه که رضایت خداست آن  حکومت را در روی زمین  به اجرا در بیاورند. امروز واقعا روزی تمام مردم به شور و وجد آمدند. روز بسیار خوبی است.

وی در پایان تاکید کرد: برای اینکه تزکیه کنیم هوای نفس خودمان را و رذائل اخلاقی خودمان ر از بین ببریم به فضایل اخلاقی برسانیم باید امام حسین و حضرت زینب (س) که معدن فضایل اخلاقی بودند را یاد کنیم.

این مهر را به مهر سلیمان نمی‌دهم

اینطور گفت‌وگویمان شروع شد:

اَلسَّلامُ عَلَى الْحُسَیْنِ وَ عَلى عَلِىِّ بْنِ الْحُسَیْنِ

وَ عَلى اَولادِ الْحُسَیْنِ وَ عَلى اَصْحابِ الْحُسَیْنِ

السلام علیک یا سیدالشهدا یا اباعبدالله

حسین جان مهر تو را به عالم امکان نمی‌دهم

این گنج پر بهاست من ارزان نمیدهم

حسین  جان ای خاک کربلای تو مهر نماز من است

این مهر را به مهر سلیمان نمی‌دهم

مسئول کانون خادمیاران امام رضا (ع) محمودآباد گفت: توفیقی است در این روز عاشورای  حسینی عزاداری اباعبدالله الحسین  با این لباس نوکری حضرت ثامن الحجج علی بن موسی الرضا. ولی نعمتمان  می‌فرمایند یابن الشبیب هر موقع می‌خواهید گریه بکنید به یاد جدم اباعبدالله الحسین گریه کن.

وی خاطرنشان کرد: خداوند را به حق  ائمه اطهار به حق مادر سادات قسم میدهیم این نوکری را از ما نگیر. توفیقی است  که خدمت بکنیم به زائرین  و عاشقان حضرتشان.خاک پای شان طوطیای چشمانمان.  به نیت  پدر و مادر و اجدادم که حسین حسین گفتند رفتند وهمه‌ی شهدا برسد.

به گزارش “خط شمال” این چه شور و نوایی است که در ذهن نمی‌گنجد و با شنیدن صدای “یاحسین” کوچک و بزرگ، پیر و جوان راهی مسیر عاشقی می‌شوند؛ اجر همه مردم ولایتمدار محمودآباد و سرخ‌رود با سید الشهدا.

لینک کوتاه : https://khateshomal.ir/?p=10840

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.