5

ایران قوی با مشارکت حداکثری مردم در پای صندوق‌های رای شکل می‌گیرد

  • کد خبر : 16150
  • ۱۴ تیر ۱۴۰۳ - ۱۹:۵۹
ایران قوی با مشارکت حداکثری مردم در پای صندوق‌های رای شکل می‌گیرد
یک کارشناس مسائل سیاسی گفت: از تمامی هموطنانم با هر عقیده، جناح، دین و مسلک از شرق و غرب و جنوب و شمال کشور برای حضور حداکثری در پای صندوق‌های رای دعوت می‌شود تا برای ایران قوی گامی بردارند.

به گزارش “خط شمال” محسن خاکزاد در گفت‌وگو با خبرنگار ما با اشاره به اینکه مشارکت حداکثری یعنی نسبت به فردای آیندگان ایران اسلامی بی‌توجه نباشیم، اظهار داشت: نکاتی درباره مشارکت مردم در نظام مردم سالاری قابل تامل است، درصد میزان مشارکت در انتخابات، درصد میزان امنیت داخلی‌، اقتدار خارجی، سامان بخشیدن به اوضاع اقتصادی و معیشت مردم، افزایش تولیدات داخلی و میزان رقابت در منطقه و جهان، مسائل مرتبط با جوانان مانند اشتغال و مسکن، فرصت های شغلی کوچک و بزرگ و استفاده‌ی صحیح از منابع داخلی و حفظ سرمایه‌های اجتماعی و… بسته به حضور آحاد واجدین شرائط در انتخابات است.

وی با بیان اینکه در سطح جهان هم برای تمام نظام‌های جمهوری همین‌گونه است، افزود: اگر از ۶۱ میلیون واجد شرائط، یک رئیس جمهور با حضور حداقلی به مجریه اعزام شود، دیگر قدرت اجرای برنامه‌های دولت و تشکیل یک کابینه‌ی شایسته و حتی پیشبرد مذاکره و حضور در صحنه‌های بین‌المللی را ندارد و کمتر می‌تواند اهداف نظام را تحقق بخشد چون پشتوانه‌ی مردمی‌اش ضعیف بود.

این کارشناس مسائل سیاسی خاطرنشان کرد: غافل نباشیم که رئیس جمهور نمی‌تواند با چند درصد آراء ماخوذه، در عرصه‌های جهانی و منطقه‌ای و تبادلات تجاری و رایزنی‌های سیاسی و فرهنگی، معدل شایسته‌ای کسب کند چون قدرت مردمی را در اکتساب رای ندارد.

خاکزاد ادامه داد: ساده‌تر اینکه هر چقدر حضور مردم در انتخابات بیشتر باشد، کشور می‌تواند با توان و قدرت بیشتر در تمامی عرصه‌ها حاضر و ناظر باشد.

وی عنوان داشت: رییس جمهور باید برای حفظ ارزش‌های الهی، رفعِ تدریجی مشکلات اقتصادی، بهبود بخشیدن به کسب و کار و بالا بردن ارزش پول ملی، حل نمودن معضل مسکن و اشتغال و توان بخشیدن به قدرت دیپلماسی در مذاکرات و موفقیت در معاهده‌های منطقه و جهان، اهداف و برنامه‌های خود را دنبال و به مقصد مطلوب نزدیک شود.

این کارشناس مسائل سیاسی گفت: اما اگر درصد مشارکت کم باشد‌، تمام برنامه‌ها و سیاست‌های دولت به سختی ممکن خواهد شد چه بسا موفقیت خوبی هم بدنبال نداشته باشد.

خاکزاد تصریح کرد: حال از تمامی هموطنان با هر عقیده و جناح و هر دین و مسلک از شرق و غرب و جنوب و شمال کشور دعوت می‌شود تا برای ایران قوی گامی بردارند و جمعه ۱۵ تیرماه با حضور خود در انتخاب رئیس قوه‌ی مجریه، تمامی برنامه‌ها و اهداف نظام اسلامی میهن عزیز را بیمه کنند.

وی با تاکید بر اینکه ممکن است فرد یا افراد محترمی قصد نداشته باشند رای بدهند، افزود: به آن عزیزان بگویید انتخابات مانند کاشت بذر در زمین آماده است، باید بذری بکاری تا محصولی برداشت کنی، نمی‌شود هنگام کاشت، هیچ اقدامی نکنیم اما در فصل برداشت متوقعِ محصول باشیم.

لینک کوتاه : https://khateshomal.ir/?p=16150

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.