13

اولین سالگرد تدفین شهید خوشنام دانشکده فنی و حرفه‌ای محمودآباد برگزار می‌شود

  • کد خبر : 12846
  • ۲۲ مهر ۱۴۰۲ - ۲۱:۴۶
اولین سالگرد تدفین شهید خوشنام دانشکده فنی و حرفه‌ای محمودآباد برگزار می‌شود
جلسه تکمیل پروژه المان و سالگرد تدفین شهید خوشنام (9 دی ماه) با حضور مسئولین شهرستان محمودآباد در دانشکده فنی و حرفه‌ای برگزار شد.

به گزارش ” خط شمال ” جلسه تکمیل پروژه المان مزار شهید خوشنام و همچنین اولین سالگرد تدفین شهید با حضور امام جمعه، فرماندار، فرمانده نیروی انتظامی، مسئول دفتر حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس، رییس شورای شهر، شهرداری، رییس دانشکده، رییس بنیاد شهید و اعضای ستاد اجرایی شهید خوشنام در دفتر حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس شهرستان محمودآباد برگزار شده است.

برگزاری مراسم عزاداری ایام فاطمیه 

سرهنگ داوودی مسئول دفتر حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس شهرستان محمودآباد در این جلسه گفت: ما در سال گذشته در یک مطالبه ۱۰ساله که بحمدالله با همت دوستان و با نامه نگاری هایی که از قبل انجام داده بودند توانستیم یک شهید خوشنام در دانشکده فنی و حرفه ای محمودآباد تدفین کنیم.

وی در ادامه به تعداد شهدا خوشنام اشاره و افزود در مازندران ۳۵۰شهید خوشنام و ۲۹۹مکان تدفین شهید خوشنام داریم.

مسئول حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس شهرستان محمودآباد در ادامه گزارشی از روند ساخت المان به حاضرین ارائه کرد و افزود: از اعضای حاضر بابت کمک پروژه و تکمیل المان مزار شهید در خواست مساعدت و همکاری بیشتر می نماییم و همچنین برگزاری مراسم ایام شهادت حضرت زهرا (س) در جوار مراسم شهید خوشنام را هرچه باشکوه تر برگزار کنیم.

تسریع در روند تکمیل پروژه

دکتر احمدی رییس دانشکده فنی و حرفه ای محمودآباد نیز در ادامه خاطرنشان کرد: از زمانی که بودجه برای ساخت المان در نظر گرفتند ما مسابقه طراحی المان برگزار کردیم که به این طرح رسیدیم، بعداز مشخص شدند طرح نهایی شروع به کار کردیم.بعداز عید به مدت ۲تا۳ماه به این مرحله ساخت رسیدیم .تا کنون نزدیک به ۳۵۰میلیون تومان هزینه شده است.

وی گزارش کامل و دقیق از مراحل ساخت المان شهید ارائه و با عنایت به زمان اندک باقی مانده تا سالگرد این شهید خوشنام (۷دی) خواستار تسریع در روند تکمیل پروژه شده اند.

حرکت جهادی 

اسلامی بخشدار محمودآباد گفت: ساخت و تکمیل المان شهید یک حرکت جهادی هست که میتوان با همکاری و همدلی یکدیگر به سرانجام برسانیم.

وی افزود: ما همواره پای کار هستیم و این کار جهادی باید در عرصه هم خودش را نشان داد. برای تکمیل این پروژه به اقلامی که نیاز دارید که ما به صورت دلی آن را انجام می دهیم.

اهتمام شعار مذهبی

حجت الاسلام جباری امام جمعه محمودآباد ضمن تشکر از مسئول حفظ آثار شهرستان و اعضای حاضر در این جلسه بیان نمود: امیدواریم با پیگیری همه اعضای ستاد و مسئولین بتوانیم المان و جایگاه این شهید بزرگوار هرچه زودتر به اتمام برسانیم.

امام جمعه افزود: گرچه زمان، زمان طولانی نیست اما المان شهدای غواص قدمت آن خیلی بیشتر است و باید زودتر به آنجا می رسیدیم، اما چون اینجا در محل تردد دانشجویان عزیز است از این جهت حساسیت بالاتری دارد که بیشتر به چشم بیاید و توجه مومنین، توجه علاقمندان به شهدا در حقیقت به این مطلب ارزشمند است که ان شاالله در دانشگاه آنچه شایسته است این المان ساخته و تکمیل شود.

حجت‌الاسلام جباری همچنین به اهتمام در زمینه شعار مذهبی از جمله المان های یادمان های شهدا بر تکمیل پروژه تاکید کردند.

همواره پای کار هستیم 

دکتر محمدپور رییس شورای شهر محمودآباد گفت: جایگاه شهید و شهدا ، جایگاه خاص و رفیعی است. مجموعه شورای شهر و شهرداری همواره کمک خود را ارائه داده و این بار هم هزینه کاشی کاری المان را بر عهده میگیریم.

زنده نگهداشتن یاد شهدا کمتر از شهادت نیست

جواد اسماعیلی مسئول هیات رزمندگان اسلام شهرستان محمودآباد بیان کرد: از همه عزیزان که پای کار هستند تشکر میکنیم. به فرموده حضرت آقا ،امروز فضیلت زنده نگهداشتن یاد شهدا کمتر از شهدا نیست. با توجه به لیست اقلام لازم جهت تکمیل پروژه مبلغ ۲۵۰میلیون تومان اعتبار لازم است. اسماعیلی افزود: در مسیر اصلی به دانشکده باید ورودی جدیدی در نظر گرفته شود تا در زمان ایام تعطیلات دانشکده مردم بتوانند برای زیارت این شهید به راحتی مراجعه کنند.

تاکید بر اتمام پروژه المان شهید

دکتر علیزاده فرماندار شهرستان محمودآباد نیز در پایان یادآور شد: از اعضای حاضر در جلسه تشکر میکنم و امیدوارم هرچه زودتر پروژه المان شهید خوشنام دانشکده و شهدای غواص تکمیل شود.

گفتنی است در پایان جلسه مقرر شد:

شورای شهر ۱۰۰میلیون، شهرداری محمودآباد در زمینه فضای سبز و نورپردازی، امام جمعه۲۰ میلیون، بخشداری ۳۰ میلیون، کارکنان و اساتید دانشکده ۵۰ میلیون، هیئت رزمندگان اسلام شهرستان محمودآباد ۲۰ میلیون و فرماندار ۵۰ میلیون تومان بابت تکمیل پروژه المان شهید خوشنام دانشکده کمک کنند.

اولین سالگرد مراسم تدفین شهید خوشنام در تاریخ ۹دی درسال ورزشی حاج قاسم سلیمانی برگزار می‌شود.

لینک کوتاه : https://khateshomal.ir/?p=12846

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.