20
همزمان با روز جهانی غذا:

اولین جشنواره بومی محلی دانش‌آموزان در آمل برگزار شد

  • کد خبر : 12894
  • ۲۵ مهر ۱۴۰۲ - ۲۱:۴۴
اولین جشنواره بومی محلی دانش‌آموزان در آمل برگزار شد
اولین جشنواره بومی محلی دانش‌آموزان همزمان با روز جهانی غذا با هماهنگی کانون دانش‌آموزی هلال‌احمر در آمل برگزار شده است.

به گزارش “خط شمال” رییس جمعیت هلال‌احمر آمل در حاشیه برگزاری جشنواره بومی محلی مازندران واقع در مدرسه عبدالله کچبی آمل با بیان اينکه همزمان با بیست و چهارم مهرماه روز جهانی غذا کانون دانش‌آموزی هلال‌احمر در مدارس جشنواره‌ استانی غذاهای بومی_محلی با شعار مصرف غذای سالم در این شهرستان به اجرا درآورد، اظهار کرد: یکی از مشکلات عدیده در مدارس حاشیه‌ای و کم برخوردار تغذیه ناسالم و سوءتغذیه است که بر اساس این موضوع نشستی با کارشناسان تغذیه‌ای انجام و تصمیم بر برگزاری این جشنواره شد.

جمشید نیک زاد با اشاره به اینکه این جشنواره برای اولین بار با حضور خود دانش‌آموزان در مدرسه متوسطه دوم کچبی آمل به اجرا درآمد، افزود: دانش‌آموزان به پخت و آماده‌سازی ۸۰ نوع غذای محلی و بومی مازندرانی تهیه کردند و داوران پس از تست و بررسی برترین‌ها را به لحاظ نوع پخت و سالم بودن انتخاب کردند.

وی گفت: در کنار به نمایش درآوردن این جشنواره یک دوره کلاس آموزشی تغذیه سالم نیز توسط کارشناس برای دانش‌آموزان برگزار شد.

نیک زاد ادامه داد: با توجه به نوع تغذیه دانش‌آموزان بر خوراکی‌های غیرسالم مهمترین هدف بر استفاده اغذیه سالم آن هم با کمترین هزینه است تا یک صبحانه مناسب راهی مدرسه شوند.

رییس جمعیت هلال‌احمر آمل خاطرنشان کرد: امسال این جشنواره به شکل شهرستانی برگزار شد که در برنامه است تا به صورت استانی و با حضور داوران کشوری طی سال‌های آتی به اجرا درآید.

 

لینک کوتاه : https://khateshomal.ir/?p=12894

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.