2

اهمیت واقعه غدیر؛ به اندازه تلاش رسالت تمام انبیاء الهی است/ غدیر نقطه عطف اعتقادات شیعه

  • کد خبر : 10266
  • ۰۹ تیر ۱۴۰۲ - ۱۸:۴۶
اهمیت واقعه غدیر؛ به اندازه تلاش رسالت تمام انبیاء الهی است/ غدیر نقطه عطف اعتقادات شیعه
امام جمعه سرخ‌رود با تاکید بر اهمیت واقعه غدیر، آن را به اندازه تلاش رسالت تمام انبیاء الهی دانست و گفت: مسئله غدیر نقطه عطف اعتقادات شیعه است، می‌بینیم جهل به موضوع و تبيين غلط حتی در بین مسلمانان وجود دارد و در واقع غفلت از واقعه‌ای بوده که موجب تکامل دین شد.

به گزارش “خط شمال” حجت‌الاسلام مهدی تقی‌زاده در خطبه نماز جمعه امروز با اشاره به اینکه در دهه بسیار مهم و مبارک امامت و ولایت قرار داریم، اظهار داشت: اهمیت واقعه غدیر بر اساس نص صریح قرآن به اندازه تلاش رسالت تمام انبیاء الهی است؛ آیه: الْيَوْمَ أَكْمَلْتُ لَكُمْ دِينَكُمْ وَ أَتْمَمْتُ عَلَيْكُمْ نِعْمَتِي وَ رَضِيتُ لَكُمُ الإِسْلاَمَ دِينا. در فرهنگ دینی ما ماجرای عاشورا بسیار برجسته است و با مراسمات مختلف حتی غیر شیعیان و غیر مسلمان با عاشورا آشنایی دارند.

وی با بیان اینکه مسئله غدیر نقطه عطف اعتقادات شیعه است، افزود: می‌بینیم جهل به موضوع و تبيين غلط حتی در بین مسلمانان وحود دارد. در واقع غفلت از واقعه ای که موجب تکامل دین شد. واقعه غدیر فراتر از موضوعات شخصی و عبادی است، غدیر یعنی حکومت انسان کامل،که به واسطه این چنین حاکمیتی تمام خیرات و برکات و احکام الهی در جامعه ساری و جاری می شود.

امام جمعه سرخ‌رود تصریح کرد: در غدیر نشان داده شد که ولایت پایه و اساس دین است، اسلام اصیل همراه با ولایت بوده و اسلام بدون ولایت اسلام ناقص و بدون اثر است. اسلام منهای ولایت، اسلام در معرض نفاق،در معرض تحریف و انحراف و استحاله خواهد بود.

حجت‌الاسلام تقی‌زاده ادامه داد: اسلام منهای ولایت اسلام ظلم کردن و ظلم پذیری خواهد بود. مانند اسلام اموی و داعشی،اسلام آمریکایی و شیعه انگلیسی. این ولایت است که در جامعه‌ اسلامی باعث وحدت،عدالت و عدم انشقاق می شود. نتیجه جریان نفاق که بعد از رحلت پیامبر اسلام صلی الله علیه و آله وسلم که ماجرای غدیر را به حاشیه برد و با نفاق مانع حکومت امیر المومنین شد، انشقاق و تفرقه و عقب ماندگی جهان اسلام بود.

وی گفت: در واقع تفسیر و تعریفِ از دین که مفسر و مبین آن ولایت نباشد،می شود ابزاری برای دنیا طلبان و منافقان. غفلت از غدیر بود که به جریان نفاق در زمان پیامبر قدرت بخشید و شخصی مانند امیر المومنین را کنار زد،غفلت از غدیر بود که زمینه ساز عاشورا و آن جنایت هولناک در داخل خود جامعه اسلامی شد.

امام جمعه سرخ‌رود بیان کرد: غفلت از غدیر بود که امامان شیعه را منزوی کرد تا نتوانند حکومت را به دست بگیرند. تاکید بر روی تبلیغ و شناساندن غدیر به علت این موارد و موارد بسیار دیگر است. به دلیل همین موارد است که در روایات و احادیث داریم حتی انبیا الهی در گرو ولایت امیر المومنین هستند، در روایات داریم هیچ روزی به اندازه غدیر اطعام ثواب ندارد،یعنی به نوعی تاکید شده است.

حجت‌الاسلام تقی‌زاده عنوان داشت: واقعه غدیر را پر سر و صداتر یا حداقل به اندازه عاشورا و محرم مراسم بگیریم،حتی در ایام محرم و صفر هم باید از غدیر گفت چراکه اگر جامعه اسلامی برگردد به پیام غدیر،که جمع شدن دور ولی الهی و به دست گرفتن حکومت به دست انسان کامل است باعث سعادت بشر خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: در کشور ما بعد از ۱۴۰۰ سال بارقه‌هایی از خورشید تابان غدیر پرتوافشانی کرد و موجب شد جامعه ایران با تفکر غدیری،حول محور ولایت فقيه که پرتویی از ولایت اهل‌ بیت است کل استکبار شرق و غرب و مزدوران داخلی را کنار بزند و کشور به استقلال سیاسی برسد.

امام جمعه سرخ‌رود افزود: مردم ما خود را فدای ولایت کردند،برعکس زمان بعد از رحلت پیامبر که ولایت فدای مردم شد.همین بود که حضرت امام راحل مردم ما را بهتر از مردم صدر اسلام می دانستند. چه شهیدانی،چه پدران و مادران و همسران شهدایی که مقام معظم رهبری آنها را قهرمانان واقعی دانستند. در واقع این سنت الهی است که اگر جامعه حول محور ولایت قرار بگیرد،موجب سعادت دنیا و آخرت خواهد شد.

حجت‌الاسلام تقی‌زاده تاکید کرد: در تمام طول بعد از انقلاب با تمام وجود این سنت الهی رسیدیم. هرجا با ولایت بودیم،چه در سیاست،چه در اقتصاد و فرهنگ و …رو به جلو رفتیم،هر جا از ولایت فاصله گرفتیم دچار اخلال شدیم. در طول سال های بعد از انقلاب اگر هر جا منظومه فکری با ولایت تنظیم شد،از انحراف ایمن بودیم،اما هر گروه که از ولایت جدا شد،دچار انحراف شد،از اسلام منافقین و مجاهدین گرفته که مردم خود را ترور می کنند،تا اسلام آمریکایی و شیعه انگلیسی که سرار استحاله و نفاق و همراهی با استکبار است.

وی تصریح کرد: ان‌شالله با تبيين جریان غدير در جهت ظهور و بروز ولایت منجی عالم بشریت حضرت بقیه الله الاعظم گام برداریم.

امام جمعه سرخ‌رود با اشارهبه دو دیدار مقام معظم رهبری در هفته گذشته بیان داشت: دیدار اول با خانواده های شهدا بود. رهبر انقلاب شهدا و خانواده های آنها را قهرمانان واقعی خطاب کردند،که باید برای شناساندن آنها کارهای هنری زیادی انجام شود. هر کدام از شهیدان عزیز به تنهایی دنیایی از معرفت و حکمت در زندگی خود داشتنه اند. اینکه می بینیم جریانی مضامین و الگوسازی خاصی را در شبکه نمایش خانگی دنبال می کنند که نتیجه آن ابتذال،بی حیایی و رواج اخلاق غیر دینی است،قطعا برنامه ای پشت آن وجود دارد تا جامعه از الگوهای واقعی و مکتب شهادت و دین داری فاصله بگیرد.

حجت‌الاسلام تقی‌زاده ادامه داد: امیدواریم حالا که شبکه نمایش خانگی زیر نظر سازمان صدا و سیما قرار گرفته شاهد برجسته شدن الگوهایی مثل شهدا و مضامین اصیل دینی باشیم.
وی گفت: در دیدار مقام معظم رهبری با عزیزان قوه قضائیه هم نکات مهم مطرح شد، از جمله بسنده نکردن به آمارها و توجه به خروجی کار. این مطلب خطاب‌ به تمام مسئولین قوا است. اثرات کارهای شما باید در جامعه دیده شود نه فقط در آمارها.
امام جمعه سرخ‌رود موضوع مهم دیگر را توصیه بسیار مهم رهبر انقلاب‌ نسبت به برخورد مناسب با برهم زنندگان امنیت روانی جامعه در فضای مجازی اعلام کرد و یادآور شد: در همین فتنه اخیر برخی سلبریتی‌ها و افراد معلوم‌الحال چه دروغ‌ها و فضاسازی‌های عجیبی بر علیه مردم و نظام انجام دادند؛ خبر برخورد قاطع و بدون مماشات با این برهم زنندگان امنیت روانی جامعه آزمون بسیار مهم برای قوه قضائیه است.
لینک کوتاه : https://khateshomal.ir/?p=10266

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.