2

اهلیت و شأنیت در نظام اسلامی اساس و مبنای مدیریت و مسئولیت است/ ضرورت تقویت موکب‌های اربعین در خدمات‌رسانی بهتر به زائران حسینی

  • کد خبر : 11126
  • ۲۰ مرداد ۱۴۰۲ - ۲۳:۳۷
اهلیت و شأنیت در نظام اسلامی اساس و مبنای مدیریت و مسئولیت است/ ضرورت تقویت موکب‌های اربعین در خدمات‌رسانی بهتر به زائران حسینی
امام جمعه محمودآباد گفت: پروردگار عالم می‌فرماید هر کس از خدایش و مقام پروردگارش ترسان باشد قطعا او توانسته است مقامی بس رفیعی را به دست بیاورد در مقابل خدا به خاطر این تقواپیشگی و ترس از خدا بهشت را منزل و ماوای او قرار می‌دهد.

به گزارش “خط شمال” حجت‌الاسلام احمد جباری  در خطبه نماز جمعه این هفته اظهار داشت: انسان  با اشک و ناله نمیتواند ادعا بکند که من با تقوا هستم. انسانی به معنای واقعی کلمه خدا ترس است که در برابر تکالیف محوله و آنچه که به او سپرده شده است، آن رسالت و وظیفه‌ای که خداوند به او واگذار کرده، مسئولیت‌پذیر باشد. پایان و نتیجه‌ی این مسئولیت ترسناک باشد، خدا که ترسی ندارد. بخاطر  کوتاهی  و کاستی که  در امور محوله داشتی از خدا بترس.

وی به پیش ثبت‌نام انتخابات  اشاره و گفت: پیش ثبت نام بسیار پرشور و گسترده صورت گرفته است. جمعیت و خیل عظیم فراوانی ثبت نام کردند. باید به همه‌ی این عزیزان این نکته را عرض کرد، گرچه نظام استقبال می‌کند از اینکه خیل عظیمی در انتخابات به عنوان نامزد شرکت بکنند اما یک تکلیف  و رسالتی هم متوجه این عزیزان است باید متوجه این نکته باشند در نظام اسلامی اساس و مبنای مدیریت و مسئولیت، اهلیت است و شأنیت. یعنی  خودت را ببین.

امام جمعه محمودآباد افزود: از حیث ایمانی، علمی و تخصص و کارایی، ببین در جایگاهی هستی که به صندلی‌های که خون ‌های شهدا، آن صندلی‌های مسئولیت را برایت ایجاد کرده است تکیه بزنی. والا  وبال تو خواهد شد مایه  خاری و نکبت تو در دنیا  و آخرت  خواهدشد.لذا باید حتما قابلیت‌ها و لیاقت‌های خودشان را افراد ببینند که آیا می توانند این مسئولیت را قبول بکنند و پای کار بیایند یا نه. شان  خودتان اگه این هست که ان شالله  خدمت شایسته ای  به مردم شایسته‌ی کشور عزیزمان بدهید این مردم لایق بالاترین و بهترین  خدمت ها هستند. وگرنه باید خدایی نکرده پاسخگو باشید.

حجت‌الاسلام جباری تصریح کرد: بدون هیچ شک و تردید، همگان اغراق و اعتراف دارندسخت ترین، حساس‌ترین، رنج‌آورترین دوران امامت میان همه‌ی امامان معصوم(ع)  دوران رهبری و زعامت سی و پنج سال در خفقان و اختناق شدید حضرت زین العابدین علیه السلام بوده است. با این وجود که شرایط سخت بوده است توانسته همه‌ی جنایات حاکم زمان را برملا کند. همه‌ی حقانیت نهضت سید الشهدا و جریان روز عاشورا را تبیین کند و آنچه از محبتی که از اهل بیت (ع)  زیر سوال رفته بود را بازسازی کند.

وی بیان داشت: دوشنبه بیست و دوم مرداد روز مقاومت اسلامی  است. در جهان  روز مقاومت اسلامی روزی است که در آن  رزمندگان عزیز حزب‌الله لبنان، سی و سه روز مقاومت، دلاوری، مجاهدت و رشادت در برابر رژیم تا دندان مسلح صهیونیستی ایستادگی کردند، کم نیاوردند و توانستند آنان را مفتضحانه شکست بدهند. البته  چنین شکستی برای اسراییل در تاریخ میان عرب اصلا نمونه‌ای ندارد. الان بیش از هفتاد سال است سرزمین های فلسطین را اشغال کردند.اما تنها گروهی که اندک، اما مالامال از ایمان، اخلاص، اراده قوی، صفای باطن، دربرابر این  وحشی‌ها قرار گرفت و پیروز شد حزب‌الله لبنان  بود.

امام جمعه محمودآباد خاطرنشان کرد: اربعین حسینی را در پیش داریم. موکب ها هم مجهز و فعال می شوند. بخدا قسم آنقدر شما مردم پای کار و اهل بذل و بخشش و ایثارگر هستید طول این چند سال که پیاده روی اربعین دایر  و مرزها باز شد  است سنگ تمام گذاشته اید. شما از همه ما جلوترید و ما ها  خاک زیرپای شما نمی شویم.

حجت‌الاسلام جباری با اشاره به اینکه دو موکب باب المراد و شهدا در شهرستان داریم، یادآور شد: از سال گذشته یک در امتحانی باز شده است و اینها به عراق رفتند. انصافا درخشیدند.خدمات  شایان توجهی را از اینها دیدند.این دو موکب عزیز شهرستان محمودآباد افتخار آفریدند اما باز هم انتظار است همچون گذشته هم از جهت نقدی هم غیر نقدی حتی نیروی انسانی این عزیزان انتظار دارند مثل سال گذشته و بیشتر از سال گذشته به حمایت این عزیزان بشتابید تا آبروی محمودآباد در حقیقت در گرو خدمت این عزیزان هست و حمایت  همه جانبه و مستمر شما بزرگواران می‌توانند کارگشای در این ‌جهت باشد.

لینک کوتاه : https://khateshomal.ir/?p=11126

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.