2

انتقال تجربیات کشاورز تولیدکننده محصول سالم و ارگانیک برنج به بهره‌برداران محمودآباد

  • کد خبر : 15604
  • ۱۱ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۴:۱۳
انتقال تجربیات کشاورز تولیدکننده محصول سالم و ارگانیک برنج به بهره‌برداران محمودآباد
مدیر جهاد کشاورزی محمودآباد از ترویج و انتقال تجربیات و یافته های کشاورز تولیدکننده محصول سالم و ارگانیک برنج این شهرستان به بهره برداران خبر داد.

به گزارش “خط شمال” محمد هادی‌زاده با بیان اینکه همه افرادی که در راستای تحقق اهداف بخش كشاورزی فعالیت و تلاش می كنند نمونه هستند، گفت: با برگزاری نشست‌های صمیمی و ترویجی، می توان از تجربیات و یافته های نوین تولیدكنندگانی كه در بخش کشاورزی تلاش وافری در عرصه تولید از خود نشان دادند استفاده شود تا شاهد رشد و شكوفایی هرچه بیشتر در این بخش حیاتی تامین امنیت غذایی باشیم.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان محمودآباد با اشاره به اینکه حفظ منابع، کشاورزی پایدار، توسعه بخش کشاورزی و امنیت غذایی از اهداف مهم و اصلی بخش كشاورزی می باشد، تصریح کرد: با انتقال یافته‌ها و تلاش برای افزایش میانگین تولید می‌توان شاهد افزایش درآمد در واحدهای تولیدی بود.

هادی‌زاده به کشاورزان توصیه کرد: با تولید محصول سالم و ارگانیک برنج روش‌های زراعی از بین بردن تخم آفت کرم ساقه خوار مانند کندن برگ های آلوده و دفن آن ها و استفاده از تله های نوری شارژی و فرمونی که عامل اصلی از بین بردن پروانه‌های نر و ماده ساقه خوار در زمین خود را ارائه و کاشت کنگر فرنگی (آرتیشو) در کنار زمین اصلی به دلیل جلب زنبورعسل و صدای بال های آن ها عاملی برای کاهش جمعیت پروانه های ساقه خوار می باشد.

وی در خصوص چرخه آفت ساقه خوار برنج و مبارزه بیولوژیک با استفاده از زنبور تریکوگراما در زمان اوج شکار پروانه و نحوه پارازیت کردن تخم ساقه خوار افزود: با شناخت آفت، زمان مبارزه با آن و آگاهی از سطح آستانه خسارت آفت که بسیار حائز اهمیت است و در صورت ضرورت به مبارزه شیمیایی با آفت با رعایت اصول مبارزه، نوع سم مصرفی و زمان آن تاکید کرد.

لینک کوتاه : https://khateshomal.ir/?p=15604

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.