12

امروز صحبت نظام جمهوری اسلامی، بیرون رفتن آمریکا از خاورمیانه است

  • کد خبر : 13837
  • ۱۷ آذر ۱۴۰۲ - ۱۴:۱۶
امروز صحبت نظام جمهوری اسلامی، بیرون رفتن آمریکا از خاورمیانه است
یکی از فرماندهان هشت سال دفاع مقدس با اشاره به حرکت دانشجویان سال ۳۲ را همان ادامه دهنده حرکت دانشجویان تسخیر لانه جاسوسی عنوان و مطرح کرد: امروز صحبت نظام جمهوری اسلامي بیرون رفتن آمریکا از خاورمیانه است.

به گزارش “خط شمال” سردار علیجان میرشکار شامگاه پنجشنبه در هشتمین سالگرد پاسدار مدافع حرم شهید روح الله صحرایی واقع در مسجد صاحب الزمان (عج) پلک سفلی این شهرستان حرکت شهدای مدافع حرم را بیانگر آغازگر مسیر دانشجویان انقلابی در هفتاد سال پیش عنوان و اظهار کرد: این حرکت تا به امروز به زیبایی می‌درخشد و ۱۶ آذر با عنوان روز دانشجو به همین حرکت‌ها نامگذاری شد.

وی با بیان اینکه با توجه به حاکمیت انگلیس در خیلی از کشورهای منطقه و تسلط زیاد بر کشور مهم‌ترین اهدافشان استخراج نفت بود، افزود: سهم ایران از ابن استخراج ۱۲ درصد به ایران می‌رسید و مابقی غارت می‌شد و این موجب ناراحتی دانشجویان آن دوران شده بود.

میرشکار با اشاره به اینکه وقتی در ۲۹ اسفند ۱۳۲۹ انگلیس مبارزه تحریم و تهدید را شروع کرد، مصدق برای به کرسی نشاندن هدفش تلاش زیادی کرد، بیان کرد: وی چندین اشتباه چون موضع‌گیری از آيت‌الله کاشانی، نگاهش بر آمریکا برخلاف تکیه کردن بر مردم را داشت.

یادگار هشت سال دفاع مقدس با بیان اینکه در ۱۶ آذرماه سال ۳۲ دانشجویان به تحصن پرداختند، گفت: رژیم پهلوی در مقابل این دانشجویان ایستاد و سه نفر را به شهادت رساندند.

وی ادامه داد: اگر امروز روز دانشجو ثبت شده بخاطر حرکت دانشجویان در برابر استکبار آمریکاست که با شعار مرگ بر آمریکا مانع حضور رئیس جمهور آمریکا به خاک ایران شدند.

میرشکار کاپیتولاسیون را نمادی از تسلط کامل آمریکا بر ایران مطرح و تصریح کرد: ایرانی که با تمدن بود را بعنوان وحشی می‌گرفتند و با مدیریت آمریکا در ۱۵ خرداد سال ۴۲ چند هزار به شهادت رسیدند.

وی با تاکید بر اینکه مردم بصیرتشان مسیر درست را انتخاب می‌کنند، خاطرنشان کرد: آنجا که آمریکا می‌خواست با نفوذ و طرح‌هایش مسیر انقلاب را عوض کند که دانشجویان لانه جاسوسی را تسخیر کردند.

رزمنده هشت سال دفاع مقدس با بیان اینکه آمریکا در برابر جنگ سرد جنگ تحمیلی، جنگ سومی را در مازندران شروع کرد که آن اتحادیه کمونیست‌ها در آمل بود، افزود: مردم آمل در روز ششم بهمن مردم سیلی محکمی به استکبار زدند که علی‌رغم حوادث بزرگی آن دوران، حضرت امام( ره) تنها از آمل در وصیت نامه خود یاد کردند.

وی گفت: شهدا در برابر همه خواسته‌های استکبار ایستادند با توجه به اینکه نظام در جنگ سرد، نیمه سرد، نرم، جنگ شناختی تا امروز درگیر آن است تا مقطعی که گفتمان ما، گفتمان هارتلند خاورمیانه شود.

میرشکار حکومت اسلامی را پیروز میدان بیان و عنوان کرد: دیروز شعار تحویل سفارت اسرائیل به فلسطین بود و امروز سپردن حکومت سرزمین اشغالی به فلسطینی‌ها، دیروز صحبت بیرون رفتن آمریکا از ایران، امروز صحبت بیرون رفتن آمریکا از خاورمیانه است و این یک ماموریت سختی است.

لینک کوتاه : https://khateshomal.ir/?p=13837

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.