4

افزایش نگران‌کننده میزان بستری کرونایی در بابل

  • کد خبر : 1018
  • ۲۸ تیر ۱۴۰۰ - ۲۳:۴۲
افزایش نگران‌کننده میزان بستری کرونایی در بابل
رئیس دانشگاه علوم‌پزشکی بابل از مثبت شدن 50 درصد از تست‌های رپید مراجعین سرپایی خبر داد و گفت: وضعیت حال حاضر و میزان بستری در این شهرستان بسيار نگران كننده است.

دکتر سید فرزاد جلالی در این باره اظهار کرد: تعداد بیماران سرپایی درسطح یک ارایه خدمات بهداشتی درمانی در روزهای اخیر در موج 5 اپیدمی در شهرستان بابل به بیش از 1000 نفر در روز رسیده است که با ماه اول شروع بیماری در موج اول اپیدمی در اسفند 1398 قابل مقایسه است .

وی با اشاره به اینکه تعداد بستری ها در هفته پیش رو با شدت بیشتری افزایش خواهد یافت، افزود: ابتلا در این موج به طور متوسط 10 % در خانمها بیشتر شده است و با توجه به اینکه خانمها محور خانواده بوده و زمان بیشتری را در منزل و با فرزندان هستند ابتلا در خانواده به شدت افزایش می یابد.

رئیس دانشگاه علوم‌پزشکی بابل تصریح کرد: در موج اپیدمی پنجم درصد ابتلا در سالمندان کمتر و درصد ابتلا در گروه سنی 20 تا 40 سال که قشر فعال در جامعه هستند بیشتر شده است که خود به گسترش سریع تر بیماری کمک کرده و ایزوله کردن این قشر جامعه کمی سخت ترخواهد بود.

دکتر جلالی ادامه داد: حدود 50 درصد از تست های رپید در روزهای اخیر مثبت شده است.

وی با اشاره به اینکه متاسفانه در ۲۴ ساعت گذشته بستری روزانه بیماران کرونایی در مراکز درمانی بابل به ۱۱۸ نفر افزایش یافته است بسیار نگران کننده است، گفت: با توجه به روند افزایشی بیماران بدحال کرونایی در بخش مراقبت‌های ویژه مراکز درمانی، در روزهای پیش رو ممكنست آمار فوتی‌ها هم افزایش یابد.

لینک کوتاه : https://khateshomal.ir/?p=1018

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.