4

افزایش معنویت کار پلیس در ماه مبارک رمضان 

  • کد خبر : 8520
  • ۲۰ فروردین ۱۴۰۲ - ۲۲:۰۰
افزایش معنویت کار پلیس در ماه مبارک رمضان 
 تامین نظم و امنیت در ایام ماه مبارک رمضان بخصوص ایامی که مصادف با لیالی قدر،روز قدس و عید سعید فطر، از موضوعات مهم فراجا است،  موضوع مهمی که وظیفه فراجا است تامین نظم و امنیت در ایام ماه مبارک رمضان بخصوص ایامی که مصادف با لیالی قدر ،روز قدس و عید سعید فطر است که در این راستا اقدامات ویژه ای از طرف فرماندهی انتظامی استان مازندران در نظر گرفته است.

به گزارش “خط شمال” فعالیت های فرهنگی در حوزه بحث های فرهنگی و اجتماعی، یک سری آسیب های اجتماعی در سطح استان مازندران مطرح است، بویژه در ماه مبارک رمضان (روزه خواری در ملاء عام،کشف حجاب، آلودگی های صوتی داخل خودرو ها و…) لذا پلیس تمهیدات ویژه ای را ایجاد کرده است که از جمله آنها می توان به آموزش های همگانی با ارسال پیامک، تیزر، فتوتیر وحضور کارشناسان در صدا و سیما و همکاری با ستاد امر به معروف و نهی از منکر اشاره کرد.

اگر کلیه کارکنان فراجا خدمت در راه خدا و رضای الهی را انجام دهند که قطعاً همین طور هم است نتایجی را برای آنها در بر دارد که مقام عظمای ولایت و فرماندهی کل قوا این نتایج را چنین بیان می فرمایند ” از لحاظ احساس درونی یک انسان، هیچ چیز برای او به این اندازه رضایت نمی کند که احساس کند قوای جسمانی و فکری او در راه خدمت و رضای الهی به کار می رود “.

با عنایت به فرمایشات معظم له، پلیس اسلامی باید این ویژگی ها را در خود ایجاد و تقویت نماید پس از بوجود آمدن چنین ویژگی در نیرو ها کسب رضایت الهی و توسعه خدمات مطلوب به آحاد مردم هدف غایی پلیس در حوزه ماموریت ها و باعث نظم و انضباط اجتماعی می شود.

مسئولیت مهمی که کارکنان فراجا در حوزه امنیت اجتماعی دارند همواره آنان را با تهدید و آسیب هایی همراه می کنند که اگر قصد قربت و توکل به خدا در آنها تقویت شود می توانند از آزمایشهای سخت و فریبنده رو سفید در آمده و باعث افتخار خود و مقام معظم رهبری شوند و این فرصت در ماه مبارک رمضان دوچندان می شود .
تحمل سختی های کار پلیس در حین روزه داری و انجام فرایض دینی تنعمی است که میزبان این ماه نصیب بندگان و کارکنان خدوم فراجا کرده است . بالا رفتن روحیه ایثار گری و معنوی کارکنان نیز از برکات این ماه است همین ماه رمضان است که کار پلیس را در حین روزه داری برای او آسان کرده است.
هویت اسلامی، ولایی و انقلابی پلیس خدمتگذار از مولفه هایی است که تحقق مطلوب آن در ایجاد امنیت، انضباط و انتظام بخشی جمعی بسیار اثر ببخش می باشد. حال که در آستانه لیالی قدر و سالروز شهادت امام اول شیعیان حضرت امیرالمومنین علی (ع) هستیم بد نیست نقش و کاربرد نیروهای نظامی را بر اساس یکی از سخنان امیر المومنین (ع) که از 5 رکن بنیادی تشکیل شده است، به پلیس نسبت داد.
* پناهگاه استوار مردم پلیس پناه مردم است: آنچنان که اگر مشکلی برایی کسی رخ دهد به پلیس پناهنده می شود
* زینت نظام دینی: پلیس زینت بخش نظام و حاکمیت دینی، مظهر اقتدار ملی و دست پر توان و مقتدر نظام اسلامی در بر قراری نظم و امنیت است بی شک هر چه مقتدرتر باشد زینت بخش تر خواهد بود.
* عزت و شوکت دینی: دین زمانی عزت و شوکت می گیرد که مردم بتوانند آشکارا به شعائر دینی خود عمل کنند، در جامعه نا امن کسی نمی تواند وظایف دینی خود را انجام دهد و دیانتش را تحقق بخشد. اجرای احکام اسلامی ، تعظیم شعائر دینی، ترویج نیکی ها، رونق مساجد و محافل مذهبی، نماز های جمعه و جماعت و دیگر امور مربوط دین همه و همه در سایه امنیت اجتماعی امکان پذیر است و ماموریت اساسی پلیس نیز حفظ امنیت اسلامی در جامعه است.
* برقراری امنیت: پلیس یکی از راههای تحقق امنیت شمره می شود و از انواع نا امنی جلوگیری می کند.
* ساماندهی به امور مردم: مردم با وجود یک پلیس مقتدر در محیط کار و زندگی خود احساس ترس، تهدید و نا امنی نخواهد کرد و به این ترتیب امور زندگی آنان سامان خواهد یافت.
تهیه و تنظیم: سرهنگ “سید جعفر ساداتی” معاون فرهنگی و اجتماعی فرماندهی انتظامی مازندران
لینک کوتاه : https://khateshomal.ir/?p=8520

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.