2
نماینده مردم نور و محمودآباد در مجلس شورای اسلامی:

اعتبار بودجه‌های استانی تنها 20 درصد از بودجه عمرانی کشور است

  • کد خبر : 3342
  • ۰۴ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۱:۴۶
اعتبار بودجه‌های استانی تنها 20 درصد از بودجه عمرانی کشور است
نماینده مردم نور و محمودآباد در مجلس شورای اسلامی گفت: اعتبارات بودجه استانی تنها حدود 20 درصد از بودجه عمرانی کشور است که براساس سهمیه شهرستان‌ها بودجه اختصاص و توزیع می‌شود و یک بودجه ملی داریم که سهم 80 درصدی داشته و دست وزارتخانه‌ها است.

به گزارش قلم شمال آنلاین؛ ولی‌الله فرزانه در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار داشت: لایحه بودجه 1401 توسط رییس جمهور به مجلس آمده و طبق قانون آیین‌نامه داخلی مجلس کمیسیون تلفیقی متشکل از سایر کمیسیون‌های تخصصی برای بررسی لایجه بودجه دولت تشکیل شد.

وی افزود: خوشبختانه این کمیسیون کار بررسی آن به اتمام رسید و بودجه برای نمایندگان مجلس بارگذاری شد تا اگر پیشنهاداتی وجود دارد تا روز شنبه 30 بهمن ماه ارائه و به صحن مجلس راه پیدا کند.

نماینده مردم نور و محمودآباد در مجلس شورای اسلامی گفت: بعد از ورود به صحن مجلس از روز یکشنبه یک اسفند ماه به‌صورت دو شیفت بند بند این بودجه مطرح و مخالف و موافق نظر می‌دهند تا برای هر تبصره رای‌گیری و اینگونه بودجه 1401 بسته شود.

فرزانه تصریح کرد: دولت پیشنهاد داده تا ارز 4200 تومانی حذف شود و در قبال آن برای اقشار آسیب‌پذیر یارانه‌های نقدی یا کالایی تحویل شود اما چون شیوه اجرایی آن توسط دولت تبیین نشده که چگونه اقشار آسیب‌پذیر را شناسایی و تحت چه قالبی قرار است به این قشر داده شود بنابراین این محل اختلاف دولت و مجلس بوده و باید تا حصول نتیجه صحن مجلس صبر کنیم.

وی در ادامه بیان کرد: بودجه ملی بسیار حائز اهمیت است که هر استانی باید پروژه و طرح ملی تعریف شود تا بتوانیم از بودجه ملی برخوردار شویم.

نماینده مردم نور و محمودآباد در مجلس شورای اسلامی در پایان خاطرنشان کرد: اجرای پروژه عمرانی کنارگذار غربی و شرقی محمودآباد، احداث نیروگاه 500 مگاواتی ملاکلا بخش سرخ‌رود، پست 230 گلیرد و پست 63 شهرک صنعتی از اعتبارات ملی برخوردار هستند.

لینک کوتاه : https://khateshomal.ir/?p=3342

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.