8

اخذ مجوز مرکز تصویربرداری سرطانی در آمل/ کمبود فضای درمانی جهت خدمات بیماران سرطانی مهمترین مشکل آرین

  • کد خبر : 8951
  • ۳۱ فروردین ۱۴۰۲ - ۲۰:۳۷
اخذ مجوز مرکز تصویربرداری سرطانی در آمل/ کمبود فضای درمانی جهت خدمات بیماران سرطانی مهمترین مشکل آرین
مدیرعامل انجمن حمایت از بیماران سرطانی آرین شهرستان آمل با اشاره به صدور اخذ مجوز مرکز جامع تصویربرداری بیماران سرطانی از سوی وزارت بهداشت از کمبود فضای درمانی جهت ارائه خدمات به بیماران سرطانی در این شهرستان خبر داد.

به گزارش “خط شمال” محسن آسوری امروز درحاشیه برپایی سفره مهربانی برای بیماران سرطانی و خانواده‌های زیرپوشش انجمن آرین در جمع خبرنگاران با اشاره به آخرین وضعیت رسیدگی به واگذاری زمین به این انجمن جهت توسعه فضای درمانی اظهار کرد: سال‌هاست وعده‌هایی جهت رفع کمبود فضای درمانی این انجمن و توسعه آن از سوی مسئولان شهرستانی و استانی داده شده و حتی واگذاری واگذاری ساختمان نیمه کاره در کنار مرکز اورژانس‌ 115 و پایگاه انتقال خون آمل برای ساخت کلینیک تخصصی خدمات جامع سرطان شهرستان آمل مطرح شده که متاسفانه تاکنون تحقق نیافته است.

وی با بیان اینکه هم‌اکنون انجمن به طور میانگین ماهانه به بیش از شش هزار بیمار سرطانی از سراسر مازندران و حتی گیلان خدمات می‌دهد، افزود: با وجود این تعداد مراجعه‌کنندگان این نهاد با کمبود شدید جا و تخت برای پذیرش با مشکل مواجه است.
آسوری با اشاره به اینکه یکی از برنامه‌های میان مدت انجمن حمایت از بیماران سرطانی آرین آمل ساخت فضای بزرگ‌تر و کلینیک ویژه بیماران خاص در قالب مرکز جامع تصویربرداری و غربالگری و تشخیص زودهنگام بیماران سرطانی در آمل بوده است، گفت: ساخت این مرکز با همین قول و نگاه در سال ۹۴ شروع شد اما از سال ۹۷ به دلایل اعلام بر کمبود منابع مالی از سوی دانشگاه علوم پزشکی مازندران تا به امروز پروژه آن به طور کامل متوقف شده است.

مدیرعامل انجمن حمایت از بیماری‌های سرطانی آرین در آمل عنوان کرد: با وجود چند جلسه‌ای طی چند سال گذشته و ورود جدی معاون سیاسی و امنیتی استاندار مازندران متاسفانه هنوز اتفاقی عملی در تکمیل ساختمان نیمه کاره و یا تعیین تکلیف آن نشده است.

آسوری با بیان اینکه اکنون به بیش از ۲ هزار و یکصد بیمار سرطانی تحت پوشش این انجمن از خدمات شیمی درمانی بهره‌مند می‌شوند، بیان کرد: با اضافه شدن بیش از 300 نفر به تعداد بیماران سرطانی زیرپوشش انجمن حمایت از بیماران سرطانی آرین آمل جای نگرانی بر افزایش این آمار را دارد.

وی با تاکید بر اینکه با وجود این تعداد بیمار و کمبود فضای درمانی انجمن نیاز به حمایت جدی دارد، اظهار داشت: انجمن در جهت این توسعه در نشست دیگری با شورای اسلامی شهر و شهرداری قرار شده که زمینی برای ساخت مرکز جامع سرطانی شهرستان به انجمن آرین واگذار و با کمک خیرین و مشارکت های مردمی احداث شود.

مدیرعامل انجمن حمایت از بیماری‌های سرطانی آرین در آمل از اخذ مجوز مرکز جامع تصویربرداری بیماران سرطانی در این شهرستان خبر داد و گفت: این مجوز پس از پیگیری‌های دو ساله از سوی وزارت بهداشت ودرمان و آموزش پرشکی صادر شد که با راه‌اندازی این مرکز خدمات سونوگرافی، خدمات سی تی اسکن، ام آر آی و خدمات پزشکی هسته‌ای و سایر خدمات به بیماران سرطانی زیر پوشش انجمن آرین ارائه می‌شود؛ همچنین برای مرکز غربالگری و پیشگیری از ابتلا به سرطان آمل نیز مدارک آن در سایت وزارت بهداشت و درمان بارگذاری شده و منتظر تشکیل کمیسیون مربوطه و دریافت مجوز برای این مرکز در شهرستان آمل هستیم.

آسوری با بیان اینکه انجمن علاوه بر پرداخت کامل هزینه شیمی درمانی، کلاس‌های فردی و روان درمانی و گروه‌های درمانی روانشناسی برای بیماران برگزار می‌کند، افزود: همچنین در هر ماه به 250 خانوار سبد معیشتی و به 70 نفر دیگر نیز کمک نقدی می‌شود که علاوه بر این کمک‌ها، تجهیزات پزشکی، تخت و تشک و دستگاه‌های اکسیژن ساز نیز از سوی انجمن به این خانواده‌های زیر پوشش داده می‌شود.

لینک کوتاه : https://khateshomal.ir/?p=8951

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.