3

اختصاص بودجه 300 میلیارد تومانی برای پروژه‌های عمرانی در سال جاری/ پارکینگ طبقاتی تا پایان سال افتتاح می‌شود

  • کد خبر : 15978
  • ۰۵ تیر ۱۴۰۳ - ۱۵:۵۶
اختصاص بودجه 300 میلیارد تومانی برای پروژه‌های عمرانی در سال جاری/ پارکینگ طبقاتی تا پایان سال افتتاح می‌شود
رییس شورای اسلامی شهر فریدونکنار گفت: 300 میلیارد تومان بودجه برای امسال اختصاص خواهد یافت که 50 درصد آن جاری و 50 درصد عمرانی خواهد بود.

به گزارش “خط شمال” سیدحسین میرمرادی در نشست خبری با اصحاب رسانه این شهرستان ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای خدمت، اظهار داشت: در سال گذشته، 162 میلیارد تومان بودجه پیش‌بینی شد که 209 میلیارد تومان با 59 درصد هزینه جاری و 41 درصد هزینه عمرانی محقق شد.

وی افزود: دیواره حفاظتی سوته‌رود حد فاصل خط سوته به سمت امامزاده سیدمحمد(ع) که سال گذشته 250 متر آن انجام شد در سال جدید 400 متر آن نیز درحال انجام است.

رییس شورای شهر فریدونکنار گفت: احداث میدانگاهی در محدوده دوراهی ولیعصر(عج) بهشتی و دوربرگردان زیر پل غیرهمسطح که اگر این پل احداث شود کار میدان آن انجام می‌گیرد که با اتمام آن شاهد یک فضای خوب در ورودی شهر از جاده آمل خواهیم بود.

میرمردای با اعلام آغاز به‌کار پروژه پارکینگ طبقاتی، تصریح کرد: در ابتدای کار شورای ششم بنابر برآوردی که صورت گرفت این پروژه شامل بخش پارکینگ، تجاری و اداری بود که بین 120 تا 150 میلیارد تومان هزینه داشت اما اگر این اتفاق صورت می‌گرفت فقط پارکینگ آن برای صاحبان بخش اداری و تجاری کافی بود و مردم نمی‌توانستند از آن استفاده کنند و به همین دلیل تصمیم بر آن شد که این پروژه چهار طبقه پارکینگ باشد تا مشکل پارکینگ سطح شهر برطرف شود.

وی یادآور شد: بنابر وعده‌ای که شهرداری به ما داده دو سقف پارکینگ و سرویس بهداشتی تا پایان امسال به اتمام می‌رسد و مابقی طبقات برای سال آینده انجام می‌شود.

رییس شورای شهر فریدونکنار با گلایه از اینکه مردم و کاسبان خودروهای خود را در سطح شهر پارک می‌کنند، خاطرنشان کرد: در حالی که از مسیر کنار پل مرکزی تا پشت اداره شیلات سه هزار متر محدوده پارکینگ ایجاد شده اما کارمندان بانک‌ها، کاسبان مغازه‌ها و عموم مردم به‌جای اینکه از این فضا استفاده کنند خودروهای خود را از صبح اول وقت تا بعدازظهر در سطح شهر پارک می‌کنند که این موجب به هم ریختگی شهری می‌شود.

میرمردای تصریح کرد: اگر ببینیم که این وضعیت همچنان ادامه دارد مجبور می‌شویم تعدادی پارک‌بان در سطح شهر مستقر کنیم تا برای این خودروها که در سطح شهر پارک می‌کنند هزینه درنظر بگیرند و حق پارکینگ را بدهند تا از این وضعیت خارج شویم.

وی درخصوص انجام پروژه‌های خیابان بهشتی و ولیعصر(عج)، گفت: در این دو پروژه به‌علت اینکه سطح آب بالا بود، آسفالت آن به‌صورت دو لایه انجام شد تا در آینده دچار مشکل نشود.

رییس شورای شهر فریدونکنار با اشاره به عملکردهای فرهنگی این شورا و شهرداری، یادآورشد: در سه ماهه نخست امسال انجام تبلیغات محیطی بسیار زیاد برای شهادت آیت‌الله رئیسی و شهدای خدمت، اعزام کاروان‌ها به مرقد امام راحل، جشن‌های دهه کرامت، برگزاری جشنواره دیار علویان بخشی از عملکرد شهرداری و شورای شهر فریدونکنار در زمینه کار فرهنگی بوده است.

میرمردای در پایان با بیان وضعیت پل مرکز شهر، گفت: به علت پیچیدگی‌های فنی و ترافیکی در سال گذشته هیچ پیمانکاری حاضر به قبول این پروژه نشد و با پیگیری‌هایی که از سمت آقای فرماندار درحال انجام است امیدواریم با ورود مسئولان استانی این پل تعمیر و بازسازی شود تا مردم فریدونکنار بدون دغدغه از آن استفاده کنند.

لینک کوتاه : https://khateshomal.ir/?p=15978

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.