2

اجرای پروژه لاینینگ با اعتبار بالغ بر 10 میلیارد ریالی در محمودآباد

  • کد خبر : 9178
  • ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۹:۳۲
اجرای پروژه لاینینگ با اعتبار بالغ بر 10 میلیارد ریالی در محمودآباد
مدیر جهاد کشاورزی محمودآباد گفت: پروژه پوشش بتنی کانال انتقال آب به طول 2500 متر و با اعتباری 10 میلیارد ریال در این شهرستان در حال اجرا است.

به گزارش “خط شمال” محمد هادی‌زاده در این خصوص اظهار کرد: پروژه پوشش بتنی کانال انتقال آب (لاینینگ) به طول 2500 متر و با اعتبار 10 میلیارد ریال از اعتبارات عمرانی در روستاهای برنج ده، سنگ کتی، ارمک کلا و بائوده علیا از توابع بخش مرکزی شهرستان محمودآباد در حال اجراست.

وی افزود: با اجرای این طرح، 340 نفر از بهره برداران روستاهای مذکور از مزایای آن بهره مند خواهند شد. این مسئول گفت: عملیات بتنی کردن کانال انتقال آب در طرح انجام شده تجهیز و نوسازی و یکپارچه سازی اراضی شالیزاری قرار دارد، در سطح 255 هکتار از اراضی شالیزاری را تحت پوشش قرار می دهد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان محمودآباد ادامه داد: از مزیت بتنی کردن کانال انتقال آب در مزارع افزود: لاینیگ کانال آب پروسه ای است که با آن با ایجاد دیواره بتنی و نفوذناپذیر از هدر رفتن آب جاری جلوگیری می کند. وی ادامه داد : مهم ترین مزیت و دلیل لاینیگ کردن کانال های آب کاهش هدر رفت آن تا حد قابل توجهی کاهش می یابد.

هادی زاده گفت: در واقع لاینیگ کانال باعث می شود تا سرعت آب در این کانال ها افزایش پیدا کند، بنابراین دبی و سرعت آب در کانال هایی که لاینگ شده اند افزایش پیدا می کند.

وی در پایان تصریح کرد: درلاینینگ ها سطح کانال بتنی شده موجب کاهش رشد علف های هرز و کاهش آب زدگی به دیواره کانال می شود.

لینک کوتاه : https://khateshomal.ir/?p=9178

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.