10

اجرای نمایش تئاتر “فریاد زیر آب” در شهرهای مازندران

  • کد خبر : 13768
  • ۱۵ آذر ۱۴۰۲ - ۲۰:۱۸
اجرای نمایش تئاتر “فریاد زیر آب” در شهرهای مازندران
برای اولین بار نمايش تئاتر فریاد زیر آب با جمله کلیدی "من لیلا هستم" از سوی گروه نمایشی تالیکاک در شهرهای مازندران به اجرا درمی‌آید.

به گزارش “خط شمال” الیاس حقیقی دستیار کارگردان گروه نمایشی تالیکاک در جمع خبرنگاران واقع در اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی محمودآباد با اشاره به اجرای نمایش تئاتر فریاد زیر آب اظهار کرد: برای اولین بار با تلاش گروه هنری تالیکاک به اجرای نمایشی با عنوان فریادهای زیر آب با جمله کلیدی “من لیلا هستم” به نمایش درمی‌آید.

وی با بیان اینکه نمایشنامه در دو پارت شهادت شهدای غواص و شهدای تفحص به نمایش درمی‌آید که در عالم غیب یکی از شهدا در خواب به دیدار یکی از دخترانش می‌رود تا در به متفحصان کمک کند، افزود: این گروه حدود ۱۵ ماه به تمرین پرداخته و بعنوان یک اثر فاخر از سوی کارشناسان هنری مورد تایید قرار گرفت.

امیر امیرنیا، نویسنده و کارگردان نمایش فریاد زیر آب اجرای این نمایش را برنامه‌ریزی برای حضور در چند جشنواره عنوان و مطرح کرد: تمرینات در سالن آمل و محمودآباد انجام شده و هنرمندان گروه تالیکاک به اجرای این نمایش پرداختند.

وی ادامه داد: طی این مدت تمرینات فشرده‌ای انجام شد و نمایش براساس روایت گوشه‌ای از رشادت و قصه ۱۷۵ شهید غواص مازندران است.

امیرنیا با بیان اینکه نمایش به نوعی جدال بین دو نسل جنگ رفته و نرفته است، گفت: متاسفانه در ساخت کارهای هنری به ویژه بیان روایت جنگ و رشادت‌های شهدا و رزمندگان هشت سال دفاع مقدس هیچ حمایتی از سوی ارگانی انجام نمی‌شود بنابراین اگر هنرمندی از این کار منصرف می‌شود و کاری را نمی‌سازد گله‌ای نباید باشد چرا که در این عرصه هنرمند تلاش خود را به کار برده اما حمایتی برای کارهای ارزشی نشده است.

وی افزود: این نمایش از روز چهارشنبه ۱۵ آذرماه به مدت سه شب در سالن تئاتر فرهنگ‌و ارشاد اسلامی محمودآباد بر روی صحنه می‌رود، پس از آن فعلا در دو شهر آمل و فریدونکنار به نمایش در می‌آید که در صورت اعلام آمادگی سایر شهرهای مازندران به اجرا در می‌آید.

محمد محمدی رییس اداره فرهنگ‌و ارشاد اسلامی محمودآباد نیز در این نشست با بیان اینکه خون شهدا همیشه با ماست و کارهای ارزشی برای هر یک از این شهدا از سوی هنرمندان واقعا ارزشمند است، گفت: هنرمندان پاداش خودشان را خواهند گرفت چرا که کار هنری شهدا یک شاه کلید است و هر یک از هنرمندان با ورود به این کار آن شاهد کلید را بدست می‌آورند

لینک کوتاه : https://khateshomal.ir/?p=13768

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.