2

اجرای نامناسب طرح رتبه‌بندی معلمان از سوی وزارت آموزش و پرورش/ جابجایی وزیر جهاد کشاورزی با برجای ماندن مشکل فایده‌ای ندارد

  • کد خبر : 8087
  • ۲۸ اسفند ۱۴۰۱ - ۸:۴۵
اجرای نامناسب طرح رتبه‌بندی معلمان از سوی وزارت آموزش و پرورش/ جابجایی وزیر جهاد کشاورزی با برجای ماندن مشکل فایده‌ای ندارد
نماینده مردم آمل در مجلس شورای اسلامی با اشاره به نارضایتی از اجرای طرح رتبه‌بندی معلمان از سوی وزارت آموزش و پرورش در خصوص استیضاح وزیر جهاد کشاورزی گفت: با موافقت بر استیضاح وزیر، جابجایی وزیری باز مشکل در جای خود باشد به نظر استیضاح معنایی نخواهد داشت.

به گزارش “خط شمال” رضا حاجی‌پور در گفت‌وگو با خبرنگار خط شمال با اشاره به وضعیت برنج کشاورزان شمال کشور و استیضاح وزیر کشاورزی اظهار کرد: امسال دولت براساس سرانه جمعیتی با وجود تولید سالانه ۲ میلیون تن داخل کشور با مصرف ۳۵ کیلو هر خانواده به جای حدود ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار تن بیش از مازاد مصرف به واردات برنج پرداخته که موجب دپوی برنج در کارخانه‌های شالیکوبی شده است.

وی با بیان اینکه با توجه به منویات مقام معظم رهبری جهت حمایت از تولیدات داخلی باید جلوی واردات محصولات خارجی گرفته شود دولتمردان نیز باید به این فرمایشات رهبری توجه کنند، افزود: متاسفانه در حوزه محصولات داخلی به ویژه بخش برنج کشاورزان امروز عکس این فرمایشات عمل شده تا به یک چالش بزرگی برای کشاورزان ایجاد شود.

حاجی‌پور در خصوص استیضاح وزیر جهاد کشاورزی عنوان کرد: در این امر تاکنون اقدام شده و حتی امضا از سوی نمایندگان انجام شده اما تمام تلاش بر این است تا تمام مشکلاتی که کشاورزان با آن مواجه هستند خارج شوند و با جابجایی وزیری باز مشکل در جای خود باشد به نظر استیضاح معنایی نخواهد داشت.

نماینده مردم آمل در مجلس گفت: تمام تلاش نمایندگان بر این است وزیر جهاد کشاورزی پایه کار آمده و محصولی که حدود هشت ماه در کارخانه‌ها دپو شده را حل کند و با وجود امضای بر نامه استیضاح وزیر کشاورزی اما به دنبال رفع مشکل در امر واردات و صادرات برنج هستیم چرا که این موارد دست خود وزیر کشاورزی است و حل هم می‌شود.

سخنگوی کميسيون آموزش، تحقیقات در مجلس شورای اسلامی در ادامه با اشاره به آخرین وضعیت طرح رتبه‌بندی معلمان عنوان کرد: براساس مصوبه ۳۸ هزار میلیارد تومان از سوی مجلس بر اجرای این طرح انتظار می‌رفت در تنظیم آیین‌نامه از سوی وزارت آموزش و پرورش مطابق آن تورم انجام شود که این تنظیم آیین‌نامه برای رضایت معلمان صورت نگرفت.

وی افزود: باید سطح درآمد معلمان طبق هزینه‌کرد و تورم تعیین شود تا بتوانند امورات زندگی خود را پشت‌سر بگذارند در حالی که رتبه یک براساس درجه‌بندی به همه دادند؛ متاسفانه بعنوان عضو کمیسیون آموزش متوجه بر اجرای تنطیم آن آیین‌نامه از سوی وزارت آموزش و پرورش و توزیع آن بودجه‌ شدم که موافق بر اجرای چنین آیین‌نامه‌ای نیستم.

حاجی‌پور خاطرنشان کرد: در بودجه ۱۴۰۲ نیز بودجه طرح رتبه‌بندی معلمان برخلاف بودجه قبلی بودجه کامل را در اختیار درون بودجه قرار دادا شد یعنی آن پول برای ارتقای و مرحله رتبه‌بندی در اختیار دولت قرار گرفت تا آمورش و پرورش در آیین‌نامه خود در اختیار معلمان قرار دهد اگرچه اخیرا مشاهده شد که در اجرای رتبه‌بندی به طور کلی به همه درجه دو داده شده که بعنوان عضو کمیسیون آن را در شان معلمان نمی‌دانم.

لینک کوتاه : https://khateshomal.ir/?p=8087

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.