4

اجرای طرح “هر روستا یک نذر قربانی” ویژه دهه امامت در محمودآباد/ پویش “هر خانه سادات یک پرچم” در آستانه عید غدیر اجرا می‌شود

  • کد خبر : 15637
  • ۱۷ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۴:۲۲
اجرای طرح “هر روستا یک نذر قربانی” ویژه دهه امامت در محمودآباد/ پویش “هر خانه سادات یک پرچم” در آستانه عید غدیر اجرا می‌شود
دومین جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان محمودآباد به میزبانی سازمان تامین اجتماعی با محوریت دهه امامت و ولایت، صبح امروز با حضور مسئولان برگزار شد.

به گزارش “خط شمال” صبح امروز پنجشنبه 17 خردادماه دومین جلسه شورای اداری شهرستان محمودآباد به میزبانی سازمان تامین اجتماعی در سالن همایشات این اداره با حضور حجت‌الاسلام سید احمد جباری امام جمعه محمودآباد، حجت‌الاسلام مهدی تقی‌زاده امام جمعه سرخ‌‌رود، عبدالوحید فیاضی نماینده مردم در مجلس، علیزاده فرماندار، فرماندهان انتظامی و سپاه و دیگر مسئولان شهرستان با محوریت واقعه غدیر برگزار شده است.

در این جلسه مهمترین موارد مورد بررسی و تایید شامل اجرای طرح نذر قربانی ویژه دهه امامت در محمودآباد، پویش “هر خانه سادات یک پرچم” در آستانه عید غدیر و اجرای برنامه‌‌ها و برپایی موکب در دهه امامت و ولایت، قربان تا غدیر است.

غبار مظلومیت بر غدیر نشسته است

حجت‌الاسلام  سید احمد جباری امام جمعه محمودآباد در دومین جلسه شورای فرهنگ عمومی با موضوع ترویج غدیر خم، ضمن اشاره به اینکه غدیر در روایات و آیات قرآن کریم به‌صورت صریح به آن پرداخته شد، اظهار داشت: واقعه غدیر با وجود آنکه در روایات و قرآن کریم بسیار از آن یاد شده است اما از مظلوم‌ترین رخدادهای تاریخ محسوب می‌شود که غبار مظلومیت بیش از ۱۴۰۰ سال بر غدیر نشسته است.

وی افزود: شیعیان نیز آنچنان که می‌بایست در فرهنگ‌سازی و ماندگاری غدیر، همت به خرج نداده‌اند.

امام جمعه محمودآباد گفت: در حکومت اسلامی باید نهایت همت بکار گرفته شود تا ان‌شالله بتوان غدیر را از مظلومیت خارج کرد، گرچه غدیر هرگز از بین نمی‌رود و تا قیامت زنده خواهد ماند.

حجت‌السلام جباری ضمن بیان دو دلیل مهم برای ماندگار غدیر، یادآور شد: دلیل اول آیه شریفه ” الیومَ اَکلَمتُ لَکُم دِینَکم” و آیه دیگر در مورد امیر المومنین می‌فرماید در این روز همه مسلمانان مایوس هستند از پیشبرد کار خود اما غدیر ماندگار بوده چراکه قرآن جاودانه است.

وی تصریح کرد: از دو جهت غدیر برای ما شیعیان اهمیت دارد، اول از جهت اعتقادی چراکه مسئله امامت را مطرح می‌کند و امامت جزو اصول و ارکان مذهب تشییع است و در مورد جانشینی پیامبر(ص) و بعد آن تا امامت امام عصر (عج) که باید از غدیر بدست آید، صحبت می‌کند.

امام جمعه محمودآباد عنوان داشت: مسئله عدالت محوری در غدیر بدست می‌آید و نباید به فراموشی سپرده شود چراکه همه مبانی اعتقادی از بین خواهد رفت بنابراین ما با اهل تسنن اختلاف‌مان در همین موضوع است، آن‌ها اعتقادی به نسل ندارند، آن‌ها معتقدند که مولا به معنای دوست است و حاکم و زمامدار الهی نیست.

حجت‌الاسلام  جباری مسئله دوم را موضوع سیاسی در غدیر دانست و گفت: پیغمبر اکرم بنایش بر این بود تا قضیه حاکمیت اسلامی را با وجود امامی که منصوب کرده است برای مردم تبیین کند، امامت مساوی با حاکمیت و ایجاد یک نظام حکمرانی در کشور و عالم است.

وی در پایان تاکید کرد: اگر کسی غدیر را پذیرفت باید بپذیرد ولی فقیه، خلیفه یا جانشینی بعد از پیامبر و امامی است و باید تا قیامت آن را دنبال کند‌.

زوایای واقعه بزرگ غدیر بررسی شود
حجت‌الاسلام مهدی تقی‌زاده امام جمعه سرخ‌رود نیز در جلسه شورای فرهنگ عمومی در مورد واقع غدیر اظهار کرد: زوایای این واقع بزرگ باید بررسی شود، کثرت فناوری و گسترش آن در فرهنگ‌سازی شناخت پیامبر (ص) تاثیرگذار نباشد.
وی خاطرنشان کرد: باید به واقعه غدیر توجه ویژه داشت و مهمترین کار در دهه امامت و ولایت برگزاری مراسمات از قربان تا غدیر در سطح تمامی روستاهای بخش سرخ‌رود و شهر است.
امام جمعه سرخ‌رود در پایان یادآور شد: ترویج فرهنگ غدیر از مهمترین دغدغه‌های امروز ما در سطح جامعه باشد تا ان‌شالله نسل به نسل منتقل شود.
برپایی ستاد غدیر در کشور، طی سال‌های اخیر از افتخارات ما محسوب می‌شود

عبدالوحید فیاضی نماینده مردم شهرستان محمودآباد در مجلس شورای اسلامی در دومین جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان محمودآباد با بیان اینکه واقعه غدیر دچار یک سکوت تاریخی در کشور شد، اظهار داشت: در ارتباط با غدیر باید گفت که شناخت کمی از آن داریم که باید در راستای ترویج فرهنگ غدیر که طی سال‌های اخیر در حال شکسته‌ شدن است، همت والایی داشت.

وی افزود: برپایی ستاد غدیر در کشور طی سال‌های اخیر از افتخارات ما محسوب می‌شود بنابراین باید درصدد ورق زدن واقعه غدیر در نهج‌البلاغه نیز، بود.

نماینده مردم در مجلس یکی از افتخارات مازندران و شهرستان محمودآباد را مرحوم دشتی دانست و گفت: ایشان نهج‌البلاغه را برای ما به ارمغان آوردند، ما نیز در راستای ترویج خواندن این کتاب اقدامات لازم را بعمل آوریم.

برگزاری مراسمات دهه امامت و ولایت در محمودآباد

روح‌الله علیزاده فرماندار محمودآباد نیز در جلسه شورای فرهنگ عمومی که صبح امروز در سالن اجتماعات سازمان تامین اجتماعی شهرستان برگزار شد، افزود: برگزاری مراسمات دهه امامت و ولایت از مهمترین عملکرد ما از قربان تا غدیر است.

وی خاطرنشان کرد: اگر قرار است فرهنگ‌سازی و ترویج فرهنگ غدیر را در سطح شهرستان محمودآباد داشته باشیم، در این بازه زمانی بهترین فرصت ممکن خواهد بود تا با همفکری نهادهای ذی‌ربط اقدامات شایسته‌ای انجام شود.

به گزارش “خط شمال” گفتنی است در پایان جلسه اعلام شد تا مصوبات اعلام شده در جلسه سوم شورای فرهنگ عمومی بررسی و پیگیری شود که به انجام رسید یا خیر.

لینک کوتاه : https://khateshomal.ir/?p=15637

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.