5

اجرای طرح توانمندسازی در ۵۰۰ روستای مازندران/ مقصد گردشگری منطقه، با بومگردی و توسعه باغی راه‌اندازی شود

  • کد خبر : 10978
  • ۱۶ مرداد ۱۴۰۲ - ۰:۰۴
اجرای طرح توانمندسازی در ۵۰۰ روستای مازندران/ مقصد گردشگری منطقه، با بومگردی و توسعه باغی راه‌اندازی شود
استاندار مازندران از اجرای طرح توانمندسازی ۵۰۰ روستای این استان جهت احیای توسعه و احیای اقتصادی خبر داد.

به گزارش خط شمال، سیدمحمود حسینی‌پور در یادواره شهدای بالاکوه واقع در روستای اندوار بخش امام‌زاده عبدالله آمل با بیان اينکه اول انقلاب جاده‌ای در راه‌های روستایی نبود تلاش شد تا اقدامات توسعه روستایی انجام شود، اظهار کرد: اکنون با وجود چهل و سه سال از پیروزی انقلاب وجود کمبودهایی در روستایی قابل قبول نیست و باید در این امر جبران شود.

وی افزود: به عنوان مسئول هرگونه کم توجه‌ای به این منطقه جای عذرخواهی دارد اگرچه خدمات دیگری انجام شده است به خصوص در امر آسفالت حتما دستور کار قرار می‌گیرد.

حسینی‌پور با اشاره به اینکه فرهنگ روستا برگرفته از ارزش‌های اسلامی است و آن صمیمت و صفا و مهربانی هنوز وجود دارد، گفت: به منظور توسعه روستایی ۵۰۰ روستا مازندران در دستور کار جهت احیای اقتصاد روستایی است که در این منطقه یکی از روستاها انتخاب شود.

استاندار مازندران با اعلام اینکه برای هر روستا ۷ میلیارد تومان هزینه جهت احیا کنار گذاشته شد، تصریح کرد: امروز در امر دامداری و حوزه‌های دیگر یا دامداری سنتی تبدیل صنعتی با مجموعه امکانات و با اصول دانش‌بنیان که باعث ایجاد اشتغال پایدار جوانان می‌شود، صورت گیرد تا تولیدات صنعتی از سوی جوانان انجام شود.

وی ادامه داد: طرح توانمندسازی روستا در هر یک از روستاها با هماهنگی شورا، دهیار و بزرگان اجرایی می‌شود که تاکید بر اجرای طرح تاکید داریم.

حسینی‌پور با بیان اينکه منطقه اندوار بزرگان مطرحی دارد که دوران هشت سال مقدس و مدافعان حرم به ایثار و مقاومت پرداختند، گفت: طی یک ماه گذشته طرح آسفالت تمام روستاهای نشل، اندوار، تیرکلا، خرم با مشارکت قرارگاه امام حسن مجتبی(ع) قرار داده شد که زیرسازی آن تا قبل پایان سال انجام شود؛ البته امیدواریم در صورت تکمیل تجهیزات طی دو ماه آینده این کار صورت گیرد.

وی خاطرنشان کرد: آسفالت باعث خروج اهالی این منطقه نشود بلکه بازگشت جوانان و ایجاد اشتغال آنها شود و همه مسئولان و بزرگان در جهت حفظ و توسعه روستا و مقصد گردشگری منطقه با راه‌اندازی بومگردی و توسعه باغی تلاش کنند.

استاندار مازندران گفت: در جهت تجهیز و لوله‌کشی آب ۱۳۰۰ روستا با قرارگاه بسته شد.

ذات الله زارعی سرپرست فرمانداری ویژه آمل نیز در این مراسم با تاکید بر اینکه یکی از مشکلات منطقه راه است که باعث گرفتاری شده در کنار اینکه مخابرات و عدم دسترسی به اینترنت مشکل دارند که باعث مهاجرت جوانان شده است، گفت: یکی مشکلات حوزه‌های روستایی باعث خالی شدن جمعیت شده مشکلات توسعه‌ای است که نیاز به ماندگاری توسعه‌ای می‌باشد به ویزه ایجاد اشتغال پایدار تا باعث ماندگاری جمعیت روستایی در این مناطق می‌شود.

لینک کوتاه : https://khateshomal.ir/?p=10978

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.