حجت الاسلام ناصرشکریان صبح امروز در چهارمین ستاد عملیات محرم 1443 هجری قمری با تبریک فرا رسیدن ولادت هفتمین گوهر تابناک امامت و ولایت امام موسی کاظم (ع) و با اشاره به اهمیت برنامه ریزی برای برگزاری مراسمات محرم 1400، اظهار کرد: هیئات مذهبی در طول تاریخ اسلام و تشیع یکی از اثرگذار ترین مجموعه های فرهنگی ودینی در تعمیق و گسترش فرهنگ اسلامی و حسینی بوده است.
وی در ادامه با اشاره به کارکردهای بسیار مثبت هیئتهای مذهبی در مقابله با تهاجم فرهنگی دشمن افزود: هیئات مذهبی یکی از مجموعه های مردمی و دینی است که در حوزه تربیت بسیار مورد توجه است و می تواند در کادر سازی و تربیت نیروهای انقلابی و گفتمانی اثرگذار باشد و یکی از مهم ترین نگرانی دشمنان نسبت به این مجموعه فرهنگی و دینی در بخش تعمیق و ترویج مبانی اسلام ناب و گفتمان مقاومت و پایداری است و برای ضربه زدن به آن سالهاست که در حال برنامه ریزی و صرف هزینه هستند.
عضو شورای فرهنگ عمومی مازندران با اشاره به نقش اجتماعی هیئات های مذهبی در موقع وقوع بحران های اجتماعی ، تصریح کرد: یکی از مهم ترین کارکردهای اجتماعی هیات مذهبی ، کاهش آسیب های اجتماعی و حتی رفع آن است و در همین شرایط شیوع این ویروس منحوس( کووید19) این هیات های مذهبی بودند که در کنار جهادگران حوزه سلامت و درمان در مقابله با این ویروس منحوس ، نقش آفرینی کردند و نمونه بارز آن تولید ماسک و مواد ضدعفونی کننده و خلق حماسه کمک مومنانه و مواسات بود.
حجت الاسلام ناصرشکریان امیری در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به نزدیک شدن به ایام محرم الحرام 1443هجری قمری و با تاکید بر برگزاری مراسمات محرم 1400با رعایت دقیق شیوه نامه ها و پروتکل های وزارت بهداشت و درمان ، خاطر نشان کرد: مهم ترین و اصلی ترین رسالت هیئات مذهبی اقامه عزاداری و سوگواری برای اهل بیت (ع) به ویژه ذکر مصیبت برای حضرت سیدالشهداء (ع) و یاران باوفایش است و حتی در این شرایط کرونایی هیچ هیاتی تعطیل نیست زیرا هیئات مذهبی ثابت کردند در تمامی سالهای شیوع این ویروس منحوس ، می توانند با رعایت کامل موازین بهداشتی مراسمات آئینی را برگزار کنند و در رعایت این شیوه نامه ها از دیگر اقشار جامعه دقیق تر و مصمم تر هستند .
مدیرکل تبلیغات اسلامی مازندران در پایان سخنان خود با تاکید بر استفاده از ظرفیت تمامی ابزارهای نوین رسانه ای و فضای مجازی در هیئات مذهبی ، بیان داشت: باید از تمامی ابزارهای نوین تبلیغی و رسانه ای برای تولید محتوای فاخر و اثرگذار در هیات های مذهبی بهره گرفت و از ظرفیت رسانه ملی ، شبکه های اجتماعی و فضای مجازی برای برگزاری هرچه باشکوه تر محرم 1400بیشترین بهره وری را داشت .