4
امام جمعه فریدونکنار:

ائمه جمعه نمایندگان گفتمانی ولی فقیه هستند

  • کد خبر : 16550
  • ۰۵ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۲:۰۷
ائمه جمعه نمایندگان گفتمانی ولی فقیه هستند
امام جمعه فریدونکنار گفت: ائمه جمعه نمایندگان گفتمانی ولی فقیه در هر شهر هستند و در نماز جمعه‌ها نقش مردم می‌تواند بسیار تاثیرگذار باشد.

به گزارش “خط شمال” حجت‌الاسلام حسین تقی‌پور در نشست خبری با اصحاب رسانه به‌مناسبت 5 مرداد سالروز اقامه اولین نماز جمعه در کشور، اظهار داشت: برکات نماز جمعه از نظر معنوی با توجه به روایات هر قدم 10 ثواب و 10 گناه را برای نمازگزار حذف می‌کند، هر اقامه نماز جمعه ثواب یک حج رفتن است.

وی تصریح کرد: طی سه سال اخیر که مسئولیت نماز جمعه را در شهرستان بر عهده گرفتم، ما میراث‌دار یک عقبه‌ای هستیم که خوش درخشید؛ از ابتدا تاکنون در زمینه آماده‌سازی دفتر ائمه جمعه، مصلی و منزل امام جمعه که از نسل اول زحمات زیادی برای آن کشیده شد.

امام جمعه فریدونکنار با بیان اینکه مادر ستاد نماز جمعه این شهرستان 11 شهید داریم، افزود: این بنا حفظ و ترمیم شد تا امروز و از زمان حضور ما ستاد نماز جمعه تغییر کرد، درصدد حفظ اموال نماز جمعه شدیم و ائمه جمعه از نظر محتوایی بیشتر حمایت شدند.

حجت‌الاسلام تقی‌پور خاطرنشان کرد: برخی از خبرهای سیاسی بازتاب جهانی دارد بنابراین ائمه جمعه مورد حمایت قرار گرفته و از محتوای غنی برای خطبه سیاسی خود استفاده خواهد کرد که تعبیر بدی از این مورد شده در جامعه که ائمه جمعه یکنواخت صحبت می‌کنند.

وی ادامه داد: ائمه جمعه نمایندگان گفتمانی ولی فقیه در هر شهر هستند، در نماز جمعه‌ها مردم می‌توانند تاثیر زیادی داشته باشند و ما باید این فضا را برای ایجاد کرسی آزاد اندیشی و تریبون آزاد فراهم کنیم.

امام جمعه فریدونکنار اظهار کرد: ترویج و فرهنگ‌سازی در راستای نقش بیشتر مردم در نماز جمعه بسیار تاثیرگذار خواهد بود، در همین راستا کار اجرایی ستاد نماز جمعه را به جوانان سپردیم.

حجت‌الاسلام تقی‌پور بیان داشت: در چندین خطبه در مورد معضلات و مشکلات شهرستان فریدونکنار مسائلی را مطرح و به اطلاع مسئولان رساندیم از جمله پل کمربندی که در حال حاضر درد آن کهنه شده است.

وی با بیان اینکه برای حل مشکلات نیازمند تدبیر جمعی هستیم، گفت: تنها برای مطرح کردن در خطبه نمی‌توان اقدامات جدی صورت داد اما مسئولان امر به آن توجه ویژه‌ای کردند.

امام جمعه فریدونکنار در پایان با اشاره به سفر استاندار به این شهرستان، خاطرنشان کرد: هشت مسئله مهم را در زمان حضور استاندار  به اطلاع گفتم که یکی از موارد توجه به ساخت پل کمربندی بود که سال‌ها است از دغدغه‌های مهم محسوب می‌شود.

لینک کوتاه : https://khateshomal.ir/?p=16550

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.