2

آیین برداشت مکانیزه برنج در محمودآباد

  • کد خبر : 1021
  • ۲۸ تیر ۱۴۰۰ - ۲۳:۵۰
آیین برداشت مکانیزه برنج در محمودآباد
آیین برداشت مکانیزه برنج کشور با حضور فرماندار ، امام جمعه محمودآباد و بخشدار سرخ رود، مدیر جهاد کشاورزی و سایر مسئولان شهرستان با رعایت پروتکل‌های بهداشتی در روستای فرامده از توابع بخش سرخ‌رود این شهرستان انجام شد.

هادی‌زاده مدیر جهاد کشاورزی محمودآباد از آیین برداشت مکانیزه برنج در زمین‌های شالیزاری روستای فرامده خبر داد و اظهار کرد: سطح زیر کشت اراضی شالیزاری این شهرستان، 18 هزار و 545 هکتار است که 17 هزار و 645 هکتار ارقام محلی و 900 هکتار ارقام پرمحصول است.

وی تصریح کرد: به منظور جلوگیری از آلودگی محیط زیست و کاهش مصرف سموم، مبارزه بیولوژیک علیه کرم ساقه‌خوار برداشت برنج با استفاده از زنبور تریکو‌گراما در سطح 800 هکتار از زمینهای شالیزاری این شهرستان انجام شد.

مدیر جهاد کشاورزی محمودآباد افزود: جهاد کشاورزی شهرستان به تبعیت از سیاست‌ها و اهداف سازمانی در شهرستان اقدام به پیگیری و توسعه بخش مکانیزاسیون در محمودآباد کرده به طوری که در سال گذشته با تشکیل کمیته توسعه مکانیزاسیون توانستیم با برگزاری کلاس‌های مختلف کشاورزان را راغب به این کار کنیم.

هادی‌زاده خاطرنشان کرد: درحال حاضر شهرستان محمودآباد تعداد 640 دستگاه نشاکار وجود داشته که حدود 8000 هکتار از زمین های شالیزاری این شهرستان به‌صورت مکانیزاسیون کشت می‌شود.

لینک کوتاه : https://khateshomal.ir/?p=1021

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.